Klacht: Misleidende BTW actie van de Block

op 27 december 2012 over Block in de categorie Electronica Winkels - ketens

Omdat ik op zoek was naar een nieuw TV toestel viel mijn oog op de folder van de Block 0% BTW op bij alles, uitgezonderd een aantal producten. Daarna toch eerst telefonisch contact gehad met het informatienr. van de Block. Bij nadere informatie blijkt dit echter niet zo simpel te zijn. Een redelijk geiriteerde medewerker wist mij te vertellen dat het niet én de laagste prijsgarantie en BTW te samen is. Ik wilde een panasonic toestel de TXP50VT50 die bij elke reguliere handelaar momenteel 1479.00 kost maar niet bij de Block, hoezo laagste prijsgarantie? De folder spreekt duidelijk van 1. Internet prijs garantie. En daar zou dan het BTW verschil nog op verrekend moeten worden. Behoorlijk misleidend en als je niet de moeite neemt te bellen, dan kun je de discussie in de winkel met een medewerker voeren.
Hiermee is weer aangetoond dat ook deze winkel misleidende reclame voert.
Nergens is terug te vinden dat er andere voorwaarden gelden, de medewerker aan de telefoon kwam hier ook niet uit en reageerde duidelijk geiriteerd, weg klantvriendelijkheid. Bij de Media Markt werkt deze actie duidelijk wel en is deze ook simpel na te gaan of je daadwerkelijk de beloofde korting krijgt.

Kom je afspraak na en lever wat je beloofd. Zet duidelijk in de folder en op internet dat het geen echte actie is maar een lokkertje.

Bericht van Block

6 jaren geleden - Geachte mevrouw/mijnheer Mastenbroek, Block hanteert inderdaad een laagste prijsgarantie. Indien een apparaat, ondanks de reeds verrekende btw-korting, elders alsnog voordeliger is dan past Block haar prijs uiteraard aan. Het is helaas niet mogelijk eerst prijsgarantie te claimen waarna over deze lagere prijs alsnog btw-korting wordt gegeven. Indien gewenst kan Block trachten alsnog een passend voorstel te doen. In dat geval ontvangen wij graag uw volledige gegevens via best@block.nl. Met vriendelijke groet, Block Electrostore.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Block in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Block een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Block

Heeft op 24 januari 2013 om 13:26 geantwoord

Geachte mevrouw/mijnheer Mastenbroek,

Block Electrostore.

Alle klachten die gemeld zijn door mmastenbroek