Klacht: Misleidend bestelproces

op 13 mei 2017 over Viagogo in de categorie Kaartenverkoop

Tijdens de verkoop van de kaarten van de Rolling Stones werden kaarten voor 210 aangeboden die dezelfde ochtend voor 100 euro waren gekocht. Om dat al niet erger te maken met een btw, betaal toeslag, service kosten van 75 euro waardoor 1 kaart 285 euro kost. Hier komen ze pas na stap 5 mee, eerst doen ze alsof het 210 euro kost, maar opeens betaal je 285 euro. Hier stink je zo in.. daarnaast als je je kaart weer wilt verkopen omdat je het te veel geld vind, doet de btw en alle extra kosten er niet toe en willen ze dat je het voor 210 euro weer verkoopt. Dat is gewoon bedrog. Er is in strijd met een transparant bestelproces gehandeld, aangezien het eindbedrag per ticket nergens wordt vermeld. Het bestelproces is ronduit misleidend.
Voorts wordt de creditcard onmiddellijk belast, terwijl in de bevestiging staat dat dit pas gebeurt zodra de tickets zijn afgegeven.
Bij mijn creditcardaanbieder heb ik de klacht inmiddels onder de aandacht gebracht, aangezien een niet overeengekomen bedrag is geincasseerd. Hiermee is sprake van onrechtmatig handelen van Viagogo, te meer daar de creditcard onmiddellijk werd belast, terwijl Viagogo in haar email vermeldt dat dit pas gebeurt na levering.

Restitutie volledig aankoopbedrag en excuses. Ik start zonodig een juridische procedure en neem onmiddellijk contact op met mijn bank.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Viagogo

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Viagogo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door hennieboer