Klacht: Minder vakantie voor meer geld.!!!!

op 14 augustus 2017 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Een paar maanden geleden had ik contact met de klantenservice van Corendon omdat ik meer info wilde i.v.m. het boeken van een vakantie. De (toen nog) vriendelijke dame hielp mij bij het uitzoeken en boeken van de reis. Ik had specifiek verzocht om de reis zo te plannen dat wij in de ochtend zouden vertrekken naar Turkije en in terugreis dan niet al te vroeg i.v.m. de 2 uur durende transfer van het hotel naar het vliegveld. Ik had daar namelijk al eerder slechte ervaringen mee opgedaan bij Corendon. Maar de dame verzekerde mij dat het echt bij hoge uitzondering voorkwam dat de tijden zouden veranderen, al kon dat natuurlijk sporadisch wel eens gebeuren.
Ik dus blij en geheel tevreden de reis geboekt en ook aanbetaald. Wat schetst mijn verbazing de vluchttijd (vertrek) werd plots gewijzigd van s’morgens 6.00 naar s’avonds 20.10…. wauwww dat zijn ff 14 uur minder vakantie !!!! maar niet alleen dat is het probleem maar het echte probleem ontstaat pas in Turkije. Want nu komen we dus i.p.v. woensdag om 10.15 pas donderdag om 01.05 aan in Turkije, midden in de nacht dus. Dan duurt het meestal een uurtje of 3 tot 3,5 voordat je in het hotel aankomt. Dan is het dus 04.30 voordat je kunt inchecken en met een beetje geluk ben je dan rond een uur of 05.00 op je kamer. De dag nadien ben je dan geen knip voor de neus waard want je bent ongeveer 22 uur in touw geweest de dag ervoor.
Dus ik bel de klantenservice en vraag om opheldering. De dame die mij toen te woord stond was kort en bot. Ik had in de voorwaarden kunnen lezen dat dit soort dingen nu eenmaal gebeuren, punt basta !!!! Na lang overleggen kreeg ik de gelegenheid om de reis i.p.v. vanaf Amsterdam dan vanaf Brussel te maken want die vlucht vertrok wel in de ochtend. Natuurlijk moest ik 80 euro bijbetalen want voor niets gaat de zon op, ook in Turkije.
Wat schetst mijn verbazing…. de vlucht van Brussel werd ook verplaatst naar de avond. Dus weer hetzelfde probleem. Een hele dag vakantie minder, dus een dag minder genieten van de faciliteiten waarvoor ik betaald heb voor 3 personen en nog 80 euro extra betaald om dit probleem te voorkomen….
Tja en toen ik belde om verhaal te halen en werd ik afgesnauwd, Ik moest me maar beter informeren. Schiphol was dat schuld en Brussel ook want die hadden de tijden afgepakt van de charters… Corendon kon daar niets aan doen.
Echter navraag bij Schiphol leerde mij dat er geen onderscheid gemaakt wordt, zolang je maar betaald voor de tijd en de afhandeling is er niets aan de hand. Corendon kiest gewoon voor de goedkoopste tijden op het vliegveld en die zijn dan idd ongunstig voor de reizigers. Maar ja die kunnen toch niets. Ze hebben inmiddels al betaald en krijgen niets terug.
Dus kort samengevat… Mijn klacht is dat ik bestolen wordt van een complete dag vakantie voor 3 personen en dat ik ben voorgelogen en zelfs 80 euro heb moeten bijbetalen.

Ik ben tevreden als ik mijn 80 euro terugkrijg en 10% van de totale verblijfskosten omdat ik tenslotte ook 10% minder vakantie heb en 10% minder gebruik kan maken van de faciliteiten van het resort.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Corendon

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Corendon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door wivu