Klacht: Mijn ouders 82 en 83 jaar oud hebben tevergeefs op de bus gewacht

op 27 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Afgelopen kerstdag 25-12 hebben mijn ouders van 83 en 82 jaar oud gezellig kerst bij ons gevierd. Ze wilden met het openbaar vervoer weer terug naar huis gaan in de avond. De reistijden opgezocht en ze stonden op tijd bij de bushalte. Er stonden nog 12 minuten wachten op het digitale bushalte bord. Toen deze tijd verstreken was en het busje op het scherm verscheen bleef de bus helaas weg. Hierna kwamen er streepjes in beeld. Na nog een tijdje gewa ht te hebben werd er door hen besloten om mijn zus te bellen zodat die hen naar huis kon brengen. Een is voorgevallen op de halte stevenshofdreef ter hoogte van de Anne Frank weg in de avond van 1e kerstdag. Ik vind het schandalig dat twee mensen van deze leeftijd tevergeefs op uw bus staan te wachten en vind een stevig excuus naar mijn ouders wel op zijn plaats. Hun adres is cruquiuslaan 25 2332 ea. Telefoon nummer 0653372039

Ik vind een stevig excuus naar mijn ouders toe wel het minimum, mensen van deze leeftijd laat je niet avonds laat zolang wachten. Ik zou het ook prettig vinden als u mij ook even iets laat weten. 0642333338 leen stakeburg. Mijn ouders heten uiteraard ook Stakenburg

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

3 weken geleden - Beste Leen Stakenburg, Ik vind het ontzettend jammer om te lezen dat jouw ouders van 82 en 83 jaar tevergeefs op de bus hebben staan wachten. Ik begrijp dat jij en zij daar van balen. Ik wil je klacht graag intern doorsturen zodat deze situatie intern besproken kan worden maar dan ontvang ik graag nog iets meer informatie van jou: - Om welke buslijn gaat het? - Waar kan ik halte Stevenshofdreef precies vinden? - Hoe laat had de bus vanaf deze halte moeten vertrekken? - In welke richting wilden jouw ouders reizen? Ik hoor graag van je. Met vriendelijke groet, ^Manon Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht Leen Stakenburg

3 weken geleden - In antwoord op uw vragen het volgende Het gaat hier om buslijn 2 Het gaat om de halte stevenshofdreef ter hoogte van de Anne Frank weg De bus had hier rond 21.00u moeten vertrekken Mijn ouders wilden richting halte cruquiuslaan vertrekken, daar wonen ze. Hoop op deze manier voldoende informatie te hebben gegeven. Met vriendelijke groet Leen Stakenburg

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 27 december 2017 om 21:29 geantwoord

Beste Leen Stakenburg,

Bedankt voor de toelichting. In de dienstregeling van lijn 2 in Leiden zie ik dat lijn 2 om op zon- en feestdagen om 21.10 uur vanaf halte Anne Frankweg vertrekt. Ik ga er van uit dat jouw ouders met deze bus wilden reizen. Helaas kan ik in het volgsysteem vandaag niet meer achterhalen waarom de bus op 25 december niet op is komen dagen. Daarom heb ik je klacht intern doorgestuurd naar de betreffende regio zodat de situatie uitgezocht en besproken kan worden. Op die manier kan er ook op de punctualiteit van lijn 2 gelet worden. Mijn oprechte excuses voor het ervaren ongemak van je ouders! Ik hoop dat zij deze situatie in de toekomst niet nogmaals zullen ervaren.

^Manon
Webcareteam Arriva

Heeft op 28 december 2017 om 10:59 geantwoord

Ik denk dat het netter is om contact op te nemen met mijn ouders en daar excuses te maken. Voor de rest zie ik niet echt een uitleg of een oplossing in het bericht

Alle klachten die gemeld zijn door Leen Stakenburg