Klacht: Mijn eerste en waarschijnlijk laatste ervaring met Ibood

op 08 januari 2018 over Ibood in de categorie Deal-Sites

Mijn eerste en waarschijnlijk laatste ervaring met Ibood was een grote teleurstelling. Er was een ontzettend toffe actie van 5 kaart- en bordspellen voor een goede prijs.
Dit had ik besteld op 14 december.

Op 22 december kreeg ik een mail dat het pakket verzonden was en kreeg hierbij ook een track-and-trace code. Tot hier was het nog te doen ondanks vrijdag 22 december nog al laat was, maar tussentijds was wel vermeld dat het door drukte langer duurde dus was het goed.

Op vrijdag 29 december keek ik naar de informatie van de track-and-trace code en zag dat DHL het nog niet had ontvangen. Ik toen gelijk een mail gestuurd, het contact systeem die via een formulier op hun website staat werkte niet. Dus naar veel zoeken een mailadres gevonden en dus om verhaal gevraagd van wat er aan de hand was.

Op dinsdag 2 januari bericht gekregen dat ze binnen 5 dagen zouden reageren.

OP MAANDAG 8 JANUARI BERICHT DAT ZE EEN FOUT HADDEN GEMAAKT EN DAT HET PAKKET NIET MEER OP VOORRAAD WAS DUS KRIJG IK MIJN GELD TERUG.

Dit is echt een onacceptabel naar zo lang proces. De klantenservice ondanks dat die er wel is, is matig en ontzettend traag. Heb geen goede punten om te mede delen uit mijn eerste ervaring met Ibood.

Mijn gewenste oplossing was alsnog het spellen pakket ontvangen, maar dit is dus niet meer mogelijk.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ibood

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ibood nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ibood in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ibood een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ibood

Heeft op 20 februari 2018 om 15:01 geantwoord

Beste,

Bedankt voor uw eerlijke en uitgebreide feedback. Vervelend om te lezen dat bij er iets fout gegaan is bij het verzenden van jouw bestelling van 14 december. We hebben deze case zojuist nog eens erbij gepakt om nader te onderzoeken wat hier gebeurd is.

Er is sinds 22 december geen update geweest in de Track & Trace, waarna het product na het verzenden later retour in ons distributiecentrum aan is gekomen.

Het is momenteel zo dat het nogmaals verzenden van een retour ontvangen pakket momenteel niet mogelijk is door door de manier waarop ons distributiencetrum ingericht is. Per situatie checken wij wel of er nog een exemplaar van het product in kwestie op voorraad is, zodat er hopelijk een nazending opgezet kan worden. Helaas kan dit niet altijd, waardoor een nazending garanderen momenteel helaas niet mogelijk is. In jouw situatie was er geen voorraad beschikbaar om een nazending mee op de rit te zetten.

We snappen dat dit voor situaties kan zorgen die niet klantgericht overkomen. Hier zijn wij ons bewust van. Momenteel kijken wij naar opties hoe we nog meer kunnen proberen goederen succesvol bij klanten te krijgen. Dit lost jouw situatie nog niet op, maar dit moet de kans op herhaling in de toekomst hopelijk verkleinen.

Nogmaals excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,
iBOOD Webcare Team