Klacht: meterkast kan niet meer dicht na plaatsen slimme meter

op 25 november 2016 over Stedin in de categorie Energieleveranciers

Sinds kort hebben wij via Eneco de Toon thermostaat, waarvoor slimme meters moesten worden geplaats, deze zijn 28-10-16 geplaatst door steding geplaats, maar de Elektra meter zit zo dat de meterkast niet meer kan worden gesloten, hier hebben we 28-10-16 contact over gehad met de Klantenservice, die contact hebben opgenomen met de monteur. Die zelf ook aangaf dat het zo niet kon. Waarom hij dit dan toch zo heeft achtergelaten is voor ons onbegrijpelijk. Toen is er meteen een nieuwe afspraak gemaakt om aanpassingen te maken aan de oude aansluiting achter de stroommeter. Deze afspraak heeft 25-11-2016 plaatsgevonden, toen een monteur nogmaals een nieuwe slimme meter kwam plaatsen die er dus al in zit. En dus is de situatie onveranderd.

Als de meterkast normaal gesloten kan worden, dan wel doormiddel van het aanpassen van de hoofdaanstuitkast. Dan wel door het terug plaatsen van de oude digitale meter waarmee de kast wel dicht kon. En dan niet binnen een aantal weken maar zo snel mogelijk.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Stedin over deze klacht.

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Stedin in behandeling genomen

Bericht van Stedin

5 dagen geleden - Geachte heer, mevrouw, Wat vervelend dat de meterkastdeur niet meer sluit na het wisselen van uw gas- en elektriciteitsmeters. Wij kunnen ons voorstellen dat u graag wilt weten hoe dit opgelost kan worden. Hoewel Stedin verantwoordelijk is voor de aansluiting en de energiemeters, is de gebruiker van de aansluiting verantwoordelijk voor de meterkast. Deze moet aan vastgestelde richtlijnen voldoen. Meer informatie hierover kunt u ook vinden op onze website: https://www.stedin.net/klantenservice/veelgestelde-vragen/aan-welke-eisen-moet-mijn-meterkast-voldoen. Wanneer de meterkast niet aan deze richtlijnen voldoet, kan het voorkomen dat er ongewenste situaties ontstaan na het plaatsen van een nieuwe meter. U kunt dan zelf uw meterkast aan (laten) passen zodat deze wel aan de richtlijnen voldoet. U stipt aan dat u eventueel de oude meter wilt laten terug hangen. Na het wisselen van de meter, worden de meters vernietigd en zijn deze niet meer geschikt voor gebruik. Het terugplaatsen van oude meter(s) is dan ook geen optie. Wij hopen u zo voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groeten, Nicole Stedin

Alle klachten die gemeld zijn door fam timmer