Klacht: Menzis werkt niet mee aan betalingsregeling

op 12 juli 2016 over Menzis Zorgverzekeringen in de categorie Zorgverzekering

Wij zitten in de schuldsanering en moeten het eigen risico in 1 x betalen. Menzis gaat niet akkoord met € 50 per maand, maar wel met bijna € 70.
Ik baal van de bureaucratische manier van Menzis. Zij begrijpen totaal niet dat € 70 per maand een hoop is terwijl wij rond moeten komen als gezin van € 290 per maand !!!

Als Menzis tegemoet komt en wij gewoon 50 euro per maand mogen betalen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Menzis Zorgverzekeringen over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Menzis Zorgverzekeringen in behandeling genomen

Bericht van Menzis Zorgverzekeringen

6 maanden geleden - Goedemorgen, Ik begrijp dat het een groot bedrag per maand is om te moeten missen. Het maandbedrag voor een termijnbetaling is afhankelijk van de grote van het bedrag. Via onze website kunt u precies inzien in hoeveel termijnen een bedrag mag worden betaald. Zie hiervoor ook https://www.menzis.nl/klantenservice/betaling-zorgpremie/betalingsregeling Met vriendelijke groet, M Korver Menzis

Reactie van de melder van de klacht jaimey2014

6 maanden geleden - Als ik kijk op de site zou € 50 voldoende moeten zijn !!! Wat is het probleem nou eigenlijk ?? Ik wil betalen, maar niet bijna € 70 p/m, maar € 50.

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Menzis Zorgverzekeringen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Menzis Zorgverzekeringen

Heeft op 13 juli 2016 om 14:36 geantwoord

Ik kan me voorstellen dat het in jouw situatie erg lastig is om € 70 per maand te betalen. Die € 70 is gebaseerd op 2 betalingsregelingen. Ik begrijp ook dat je op onze website ziet dat je € 50 mag betalen bij een rekening van € 385. Dit is alleen niet het geval bij jou. Je hebt namelijk 2 aparte rekeningen en niet 1 rekening van € 385. We voegen normaal gesproken geen betalingsregeling samen. Bij hoge uitzondering heb ik het voor je geregeld dat je voor je 2 rekeningen 1 betalingsregeling krijgt van € 50 per maand. Dit is een uitzondering vanwege de situatie waar je in zit en doen we maar eenmalig, voor volgend jaar gaan we dit niet meer doen. Er is nu een bevestiging naar je onderweg voor je regeling die je 2 dagen geleden hebt getroffen. Die mag je weggooien. Je krijgt binnen 5 werkdagen een nieuwe bevestiging van me per post waarin staat dat je € 50 per termijn betaald.

K. Orsel
Menzis