Klacht: Menzis meld onterecht aan bij Zorg Instituut Nederland

op 12 juli 2016 over Menzis Zorgverzekeringen in de categorie Zorgverzekering

Mijn naam is Naomi Meijs en op aanvraag kan ik mijn verzekerde nummer doorgeven.
Ik heb op dinsdag 12 Juli een brief van het UWV ontvangen met de mededeling dat zij een bedrag van 124 euro in houden voor het Zorg Instituut Nederland.
Ik zit vanaf januari 2016 in een minnelijk traject schuldsanering waarbij een premie achterstand die ik heb gehad is meegenomen.
In mijn Menzis is de schuld niet te zien en GGN heeft schriftelijk door geven aan mij dat het dossier gesloten is.

Menzis heeft schriftelijk bericht gehad van de Gemeentelijk Krediet Bank over de schuldsanering in januari van dit jaar.
En ik heb zelf bij de 1st aanmelding bij het Z.I.N in februari van dit jaar ook de bewijsstukken de schuldsanering opgestuurd naar Menzis

Menzis is nalatig geweest en dit brengt mij in de problemen.

Ik wil dat ik zo gauw mogelijk wordt afgemeld bij het Z.I.N en dan bedoel dat jullie niet tot eind van de maand moeten wachten mij af te melden.

Daarnaast eis ik dat het geld dat nu wordt ingehouden door het Z.I.N wordt afgeboekt als premie betaling van Augustus en eigen risico dat momenteel open staat.
Ik ben niet van plan om een nieuwe betalingsregeling aan te gaan en dubbel premie te betalen vanwege een fout die Menzis heeft gemaakt.

Ik doe geen betaling meer aan Menzis zolang deze kwestie niet volledig is recht getrokken en ik het geld van het Z.I.N terug heb gekregen of dat het verrekend met de premie van augustus en eigen risico dat nog openstaat.

Dit is de 2e keer dat de aanmelding onterecht wordt gedaan en 2e keer dat ik door Menzis in de financiële problemen wordt gebracht.
Terwijl ik in een schuldsanering zit en ik dus geen nieuwe aanmelding mag krijgen/ nieuwe schuld mag maken.
Jullie aanmelding doet het voorkomen als of er weer een nieuwe schuld is ontstaan terwijl dat niet zo is.

Ik ben dan ook heel erg kwaad op deze slordige werkwijze van jullie.
De debiteuren afdeling van Menzis moeten beter opletten en niet alles aan een ''automatisch'' systeem overlaten.
Klanten met betalingsproblemen zijn ook klanten en dienen beter te worden behandeld dan dit.
Niemand zit in de schuldsanering voor de lol.

Ik wil een gesprek met de debiteuren afdeling aangaan.
Als ik met Menzis bel weigeren klantenservice medewerkers mij door te verbinden met de debiteuren afdeling.
Ondanks dat ik het herhaaldelijk netjes vraag,wordt er telkens gezegd dat dit niet kan.
Zij fungeren als tussen persoon terwijl ik daar niet om vraag want er komt op deze manier geen duidelijkheid.
Met zo'n fout heb ik toch het recht om de verantwoordelijk afdeling zelf te kunnen spreken.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Menzis Zorgverzekeringen over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Menzis Zorgverzekeringen in behandeling genomen

Bericht van Menzis Zorgverzekeringen

1 jaar geleden - Goedemorgen riviera_cacharel, Ik heb uw klacht doorgestuurd naar ons klachtenmanagement, zij nemen uw klacht in behandeling en nemen contact met u op. Met vriendelijke groet, M Korver Menzis

Alle klachten die gemeld zijn door riviera_cacharel