Klacht: Melding Onderzoek?

op 17 maart 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op 16 maart in de trein van 19.48 u aankomst in Groningen is mijn vervoersbewijs gecontroleerd door een oudere niet netjes uitziende man. Dit gebeurde op het traject tussen Assen en Groningen.
Hij zei dat hij van een onderzoeksbureau was en dit deed uit opdracht van NS. NS wil weten met welke verschillende vervoersbewijzen de passagiers reizen. De man had geen identificatie op en enkel een rood nylon jasje aan met enkele letters ? op rugzijde.
Ik heb mijn reiskaartje getoond, maar vind de gang van zaken vreemd.
Waarom doet de machinist geen aankondiging of is de controleur minimaal beter herkenbaar doormiddel van een goed zichtbaar naambordje en een logo voor welk onderzoeksbureau hij werkt.
Toen ik hem vroeg wat hij heeft gescand, zei hij haastig, ik zie uw persoonlijke gegevens niet hoor! Enkel het soort vervoersbewijs wordt gescand.
Ik zei tegen mijn reisvriendin, straks is al mijn geld eraf!
Graag wil ik u deze belevenis melden, want dit voorval vraagt hier en daar wel om verbetering in uitvoer. Graag uw reactie per mail.

Ben over het algemeen een tevreden treinreiziger.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 20 maart 2017 om 13:28 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Visscher,

Hartelijk dank voor uw reactie welke wij op 17 maart 2017 via Klacht.nl hebben ontvangen. U ontvangt dit antwoord zowel via Klacht.nl als ook van de Klantenservice van NS. Wilt u reageren of vragen wij u om iets naar ons op te sturen? Dan kan dat door de e-mail welke u van NS zelf krijgt, te beantwoorden.

Naar aanleiding van een reisonderzoek in de trein geeft u aan dat de medewerker van het onderzoeksbureau geen legitimatie bij zich had. Ook werd er geen melding gemaakt van de aanwezigheid van de medewerkers van het onderzoeksbureau.
U laat ons weten dit een vreemde gang van zaken te vinden. Het spijt mij dit te vernemen.

Uw suggestie om dit soort onderzoeken van te voren aan te kondigen in de trein, heb ik geregistreerd en daarmee doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. U kunt ervan verzekerd zijn dat wij uw signaal serieus oppakken. Ervaringen van reizigers zijn erg belangrijk voor een optimale dienstverlening. Ook uw signaal is aanleiding om nog eens kritisch naar onze service te kijken en zo nodig maatregelen te treffen. Wij danken u voor de moeite om uw ervaring aan ons door te geven.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

NS Klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door Reisdocument controle.