Klacht: Meer dan 4 maanden wachten op aansluiting!

op 15 maart 2017 over Stedin in de categorie Energieleveranciers

Op 8 november hebben wij de factuur aan Stedin betaald voor de aansluiting in ons nieuwbouwhuis waar wij 1 maart inmoesten.
Het begon, dat zij pas vanaf 30 november gingen rekenen “want toen pas het betaald”. Mijn bankabankafschrijving zegt ècht wat anders.
12 weken en dan wordt er contact opgenomen met u. Zou halverwege februari moeten zijn: Niks gehoord, pas toen we zelf gingen bellen vragen, bleken er allemaal vage vergunningen nog nodig te zijn, vervuilde grond, heeeeel ingewikkeld, zelf zó ingewikkeld dat niemand mij kon vertellen waar nu precies op gewacht werd.
Onze aannemer heeft bij ons huis een kelder gegraven die vele malen groter en dieper was en daar helemaal geen vervuilde grond in gevonden, maar dat terzijde…Toevallig hoor, dat dat kleine stukje van Stedin wèl net iets geks had.Sommige bedrijven hebben ook altijd pech…
Inmiddels hadden wij vorige week in het huis moeten gaan en zitten wij noodgedwongen in een ander huis waar we dus extra huur moeten betalen elke dag dat we langer zitten.
Vorige week donderdag was eindelijk een graafploeg aanwezig. Meter kon ik bestellen voor maandag. Inmiddels is die afspraak al 3x verschoven deze week(staat nu op donderdag) en is er nog steeds geen aansluiting. Onze aannemer loopt met loodgieter, vloerlegger en andere bedrijven achter omdat hij geen gas/stroom heeft.Keukenboer kan niet aansluiten en testen, dus keuken is ook nog niet af.En heeft nu nog meer vertraging. Wij betalen gedwongen huur omdat wij het huis daardoor niet in kunnen. En aankomend weekend moeten wij weer weg zijn, omdat deze noodoplossing (huurhuis dat te koop staat) verkocht is per maandag 20 maart.wij maken dus meer een meer kosten die er niet waren geweest als Stedin zich aan zn afspraken had gehouden.
Deze wil ik dan ook op zn minst graag vergoed zien.Als het dit weekend nog niet rond is, komen er nog meer kosten bij, waaronder eten. In een keuken die niet af is, is het lastig koken. Hotel kan ook maar dan zullen de kosten nog hoger zijn. We zijn met 3 jonge kinderen, ik hoop dat u snapt dat we dit spuugzat zijn en dat we niet blijven huishoppen en blijven betalen omdat de zaken bij Stedin niet op orde zijn.

Onkosten huur van maart worden vergoed, en alle onkosten voor elke dag dat we geen gas/water/licht hebben ook als we in het nieuwbouwhuis zitten vanaf zaterdag 18 maart, maar met de beperkingen (nog niet kunnen koken, vloer niet op bovenverdieping etv.) door de vertraging van Stedin.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Stedin in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Stedin een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Stedin

Heeft op 21 maart 2017 om 14:03 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht op klacht.nl. Onze excuses voor onze verlate reactie, helaas was het niet mogelijk eerder te reageren.

Wij hebben uw bericht doorgestuurd naar onze afdeling Klachtenmanagement. Zij zullen zo snel mogelijk contact met u zoeken over de verdere afhandeling van uw klacht.

Met vriendelijke groeten,

Nicole