Klacht: Medewerkers mogen eigen prijs bepalen.

op 27 april 2015 over Leen Bakker in de categorie Woonwarenhuizen

Tijdens mijn verhuizing ben ik het ophangsysteem van ons rolgordijn (die we bij de Leenbakker hadden gekocht) kwijtgeraakt. Ik ben toen naar de Leenbakker in Uden gegaan om te kijken of deze los te koop waren. De vrouw die mij hielp zei dat ze die nog wel hadden liggen en dat dit een universeel systeem was, dus dat ie sowieso zou passen. Ze zei dat de prijs 12 euro was.
Toen ik thuis kwam, kwam ik erachter dat dit ophangsysteem helemaal niet paste. Ik ben de volgende dag naar de Leenbakker in Eindhoven gegaan om dit terug te brengen. Ik heb mijn verhaal gedaan aan de medewerkster en haar mond viel van verbazing open toen ze het bonnetje zag. Ze vroeg of ik echt 12 euro betaald had voor dit ophangsysteem. Ik bevestigde dit en de medewerkster vertelde dat zij dit systeem altijd gratis meegaven, of voor een kleine vergoeding van 3 euro. 12 euro vond zij schandalig. Ze heeft haar bedrijfsleider erbij gehaald, die het hiermee eens was. Van de leenbakker in Eindhoven heb ik het juiste ophangsysteem gratis meegekregen en ze hebben contact gezocht met de Leenbakker in Uden om navraag te doen. De bedrijfsleider vertelde dat hij zijn personeel vrij liet in het bepalen van de prijs van ‘coupons’ (het ophangsysteem). Dit tot de verbazing van de bedrijfsleider en medewerkster in Eindhoven.
Ik ben die dag naar Uden gereden om het ophangsysteem terug te brengen en mijn geld terug te krijgen. De medewerkster heeft de bedrijfsleider omgeroepen, die gelijk naar de kassa belde. Hij gaf via de caissière door dat het probleem al opgelost zou zijn in Eindhoven en dus niet kwam. Nogmaals gevraagd naar de bedrijfsleider, waarop de assistent bedrijfsleider kwam. Ik heb hier geen genoegen mee genomen en nogmaals gevraagd naar de bedrijfsleider, die uiteindelijk toch naar de winkel kwam. Ik heb verteld dat ik het schandalig vond dat zijn personeel zijn eigen prijzen kon bepalen, en dat dit systeem in Eindhoven in het kader van service gratis meegegeven werd, of (buiten de garantietermijn) voor 3 euro. Ook heb ik benoemd dat ik me opgelicht voelde, aangezien ik voor hetzelfde systeem in Uden 4 keer zoveel moest betalen als in Eindhoven. De bedrijfsleider bleef bij zijn verhaal dat zijn personeel voor coupons hun eigen prijs konden bepalen en had weinig begrip voor deze situatie. Ik heb gezegd dat ik benieuwd was of het hoofdkantoor het hiermee eens was en ben nadat ik mijn geld heb teruggekregen weggegaan. Op de site van de Leenbakker is het niet mogelijk een klacht in te dienen, vandaar dat ik het volgens deze weg doe.

Mijn geld heb ik teruggekregen, maar ik wil dat het beleid aangepast wordt. Het kan niet zo zijn dat de ene klant voor iets moet betalen (in dit geval 4x zoveel als bij een andere leenbakker), wat de andere klant gratis meekrijgt.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Leen Bakker in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door N Jilesen