Klacht: max periodebijdrage vastgesteld op te hoog (oud) inkomen

op 04 augustus 2016 over CAK in de categorie

Ik heb in 2015 via de wmo anderhalf uur per week huishoudelijke hulp ontvangen. Hiervoor moest ik een eigen bijdrage van 120 per maand betalen. Ik vond dit bizar hoog en kwam er pas achteraf achter dat deze bijdrage is berekend op mijn inkomen in 2013, die veel hoger lag. ik heb bij CAK een formulier ingevuld voor aanpassing max periode bijdrage, maar die is afgewezen omdat ik dit te laat zou hebben aangevraagd. Echter pas na inkomstenbelasting kwam achter het precieze jaar in komen. Misschien super stom, maar mogen ze daarom nu het teveel betaalde geld zomaar houden?

Als CAK de max periodebijdrage berekend op het jaarinkomen van 2015 en het verschil terug betaald

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CAK over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CAK in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht nicolette77

5 maanden geleden - Reactie van het CAK ontvangen, maar blijven bij hun standpunt. Ik heb te laat een wijziging doorgegeven en het CAK verdient goed aan mij. Is dit niet een instelling die mensen met beperking of ziekte moet helpen? In plaats van geld aan te verdienen?

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat CAK een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CAK

Heeft op 05 augustus 2016 om 14:18 geantwoord

Wij hebben deze klant een e-mail gestuurd. In deze e-mail hebben wij uitgelegd dat er voorwaarden zijn verbonden aan de aanvraag voor een aanpassing van de maximale periodebijdrage. Een voorwaarde is dat de aanvraag wordt gedaan tot 3 maanden na de datum die op de beschikking staat. Deze klant heeft haar aanvraag anderhalf jaar na de datum op de beschikking gedaan. Tot mijn spijt kunnen wij daarom nier aan de gewenste oplossing voldoen en sluiten wij deze klacht.

Heeft op 05 augustus 2016 om 14:24 geantwoord

Ik heb nog steeds meer betaald dan passend bij mijn inkomen in 2015. Mogelijk zo'n 80 euro per maand.

Alle klachten die gemeld zijn door nicolette77