Klacht: Matrassen

op 20 maart 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

In juli 2015 heb ik bij Ikea twee matrassen gekocht voor beide kinderen, 14 en 16 jaar jong. Van af de aller eerste nacht hadden ze al klachten.
Met name veel rugpijn. Ze moesten het van mij blijven proberen om er op te slapen. Uit eindelijk werd het wat minder. Ik hoorde ze niet meer.Tot ongeveer 2 a 3 weken geleden begonnen ze weer over de matrassen.
De oudste veel rug pijn na een nacht slapen. wat na het opstaan geleidelijk verdwijnt. De jongste ook rug pijn en het gevoel als of al haar botten zijn gebroken. Ben bij de Ikea geweest. Ik had pech en moest maar nieuwe kopen. Beetje zonde toch om deze matrasen van 9 maaanden oud zo in de prullenbak te gooien. Ik heb geprobeerd dat ze met een oplossen zouden komen, dit is niet gelukt.
Er werd mij op de afdeling matrassen verteld dat de matrassen die ik destijds had gekocht logeer matrassen waren. Dit vertelde ik ook bij de klantenservice. Waar ik het vandaan haalde. Het was helemaal niet waar. Kortom met de klantensevice ben ik er niet uitgekomen.

Graag zou ik een oplossing zien.
Ik ben tevreden als ze matrassen terug nemen en ik andere kan kopen.
Waar mijn kinderen wel prettig en lekker op kunnen slapen.
De matrassen hebben hebben destijds € 149,00 per stuk gekost.
De oplossing die ik graag zou zien is, is dat ik € 75,00 per matras terug krijg en daar nieuwe voor koop bij de Ikea.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 11 juli 2016 om 13:35 geantwoord

Hej Maranda,

Door drukte lezen we je bericht nu pas. Onze excuses hiervoor!

Wat vervelend dat de matrassen toch niet bevallen :(
Voor matrassen bieden we een eenmalige omruilgarantie. Je vindt hier meer informatie: http://bit.ly/1a2W2wT We adviseren om een nieuw matras minimaal vier weken uit te proberen. Mocht het dan nog niet bevallen, kan je eenmalig het matras binnen 90 dagen na aankoop omruilen. Omdat de 90 dagen inmiddels verstreken zijn kunnen we je in deze helaas niet verder helpen.

Mocht je momenteel of in de toekomst nog vragen of klachten hebben, dan raden we je aan contact op te nemen met onze collega’s van de IKEA klantenservice, via één van de volgende directe contactkanalen: http://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html

IKEA Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door duna2007