Klacht: Marktplaats blokkeert verkoop

[email protected] op 18 april 2024 over Marktplaats in de categorie Websites - Advertenties

Ik heb een aankoop gedaan en betaald. Binnen een paar uur na de koop blokkeert marktplaats het account van de verkoper waardoor deze mijn adresgegevens niet meer kan zien of in contact met mij kan treden. Ik heb Marktplaats aansprakelijk gesteld en gevraagd of ze het aankoopbedrag, dat op een tussenrekening staat kan terugstorten, maar dat doet men niet met het argument dat de verkoper (waarmee ik geen contact kan leggen) het aankoopbedrag zelf kan terugstoren.
Ik kan niet aantonen dat ik opgelicht ben, want de verkoper heeft zelf geen gelegenheid gehad om de overeenkomst na te komen en Marktplaats geef niet thuis.
Ik vind dit zeer onzorgvuldig. Als Marktplaats gewaarschuwd had zonder te blokkeren had ik regie gehad én kon ik aantonen dat ik opgelicht ben. Dit geeft geen pas.

Restitutie van het aankoopbedrag dat volgens het verhaal nog op het betaalplatform geparkeerd is.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Marktplaats

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Marktplaats nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]