Klacht: Krijg geen bevestiging/activatiemail binnen van Marktplaats.

Ton Gielen op 10 november 2022 over Marktplaats in de categorie Websites - Advertenties

Krijg bericht dat ik na 11jaar. gebruik van Marktplaats mijn wachtwoord moet wijzigen om veiligheidsredenen, wat ik dan ook gedaan heb, doch de mail met link om een nieuw wachtwoord in te stellen en te activeren ontvang ik niet. Het bekende verhaaltje van of @marktplaat.nl, @mail.marktplaats.nl en [email protected] als veilige afzender wel is toegevoegd hoef niet gesteld te worden aan iemand, die al zolang klant is bij hun. Dan stappen ze over op de tactiek om het probleem bij de mailserver van Strato te leggen, doch daar hebben ze uiteindelijk gemelde adressen in een White-list opgenomen, wat totaal geen verschil uitmaakt. Via hun heb ik de vraag aan Marktplaats gesteld, waarom berichten om een advertentie te verlengen via [email protected] wel binnen komen en die om een wachtwoord in te stellen niet. Ik krijg telkens een andere helpdesk medewerker aan de chat, die ik weer telkens alles opnieuw moet uitleggen en na soms uren chatten wordt ik er uitgegooid en hoor ik niets meer. Om dit welles-nietes gedoe te beëindigen heb ik een nieuw account geopend via de Gmail server van Google doch een advertentie wordt onzichtbaar gemaakt door MP (wordt althans gemeld in een pop-up venster) en de uitleg waarom komt ook via Gmail niet binnen. Er wordt aan gewerkt beweren zij, doch ik hoor niets van hun en de vervelende Chatbot wordt weer aangezet met hebben we u voldoende geholpen? Niet dus en ook zo’n verhaal via een enkele regel in een chat te doen is niet mogelijk, maar fatsoenlijk email bericht (wat ik afgelopen maandag wel had) is thans niet (meer) mogelijk, omdat het adres en referentienummer bij mij verloren is gegaan door de vele onzinnige handelingen die ze mij telkens laten uitvoeren. Ook vragen zij of de mail niet in een Spambox zit, doch daar zit niets in. Wel heeft Strato mij gemeld, dat als er een bekend virus in een bericht zit, dit zelfs niet in de Spambox belandt, doch direct wordt afgevoerd zonder dat ik er iets van merk. Dit lijkt hier het geval, maar als Markplaats op dit moment last heeft van een virus o.i.d. kunnen ze dat ook melden i.p.v. mij dagen bezig te houden met de grootst mogelijke onzin via een irritante Chabot, zeker voor problemen zoals ik op dit moment heb met helaas alleen marktplaats; mij even bellen zou beter zijn, doch dat doen ze ook niet. Alle andere berichten met meerdere links enz. komen wel binnen van allerlei bedrijven en als ze niet als veilige afzender zijn opgenomen wordt dat gemeld en afbeeldingen niet weergegeven; van marktplaats komt geen enkel activatie bericht binnen, niet via Strato en ook niet via Google.

Een serieuze behandeling van mijn zaak en normaal bericht per e-mail of liever per telefoon, dat ze bezig zijn met iets en mij achter de schermen wel serieus nemen. Mocht ik een tekortkoming hebben blootgelegd, laat ze dat dan toegeven. Heb vanavond weer lang contact gehad en kreeg na vier dagen contact weer de vraag: staat [email protected] wel als veilige afzender in de lijst en wordt ik weer naar de Chatbot overgeschakeld. Moet ik dat serieus nemen?
Het melden van een klacht via een Chatbot/chatbox in één regel, waarvan het voorste deel (het grootste gedeelte dus!) links uit het tekst vak schuift en rechts zeker de laatste 6 tot 10 getypte karakters achter de “blauwe verzendknop” schuil gaan, zou direct een andere contactmanier aangeboden moeten worden. Als programmeur adviseer ik Marktplaats om de verzendknop buiten het tekst vak te plaatsen en het “invoer tekst vak” veel breder en hoger te maken.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Marktplaats

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Marktplaats nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Ton Gielen

10 maanden geleden - Vrijdag 11-11-2022, laat in de middag bericht ontvangen dat nu mijn nieuwe account weer zou werken, wat inderdaad het geval was; als vanouds. Mijn oude account is nog steeds niet toegankelijk via mijn PC en alle verlopen advertenties kan ik nu op mijn nieuwe account plaatsen. Reageren op berichten op mijn oude account kan thans alleen via mijn telefoon en de Marktplaats-App; veel werk maar hiermee kan ik goed leven en als het oude account leeg is zal ik het opheffen/verwijderen. Na bijna een week klooien toch redelijk opgelost.

Reactie van de melder van de klacht Ton Gielen

10 maanden geleden - Na elke dag proberen om in te loggen met mijn oude account kan ik nu, 19-11-2022, ineens weer inloggen, waarna ik de link krijg om mijn wachtwoord te wijzigen gewoon via de Strato mailserver in mijn Mail of Outlook; alles werkt weer als vanouds. Niet netjes dat ze me dagen aan de lijn houden, diverse onzinnige dingen laten doen als domme leek en alle computers en providers van mij de schuld geven, terwijl er bij hun iets mis zat/zit. Netjes de reden melden en een antwoord mailadres geven voor contact (niet via de Chabot en de chat afbreken omdat ik niet wil luisteren naar in mijn ogen ongekwalificeerde medewerkers (althans veel minder knowhow als ik) en de klant op de hoogte houden van een mogelijk probleem en oplossing. Ongetwijfeld zal mijn frustratie over afgelopen tijd afnemen en kan ik weer normaal werken met en genieten van Marktplaats.

Alle klachten die gemeld zijn door Ton Gielen