Klacht: Maken beloftes niet waar

op 08 december 2017 over Feenstra in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Vanaf het begin was het onduidelijk welke afspraak ik moest maken met Feenstra. Ik wilde de cv-ketel laten nakijken, weten of die aan vervanging toe was en advies over een onderhoudscontract. Zij hadden een afspraak gepland met een adviseur. Dat heb ik afgezegd, want een adviseur is geen monteur en kan dus niet de staat van de ketel bekijken.

Zij wilden toen een onderhoudscontract verkopen, dat heb ik afgeketst en ik heb gekozen voor een APK-keuring (ik wilde eerst de staat van de ketel weten). Ik vroeg of er ook gelijk onderhoud gedaan zou worden indien nodig, de mevrouw zij dat de Apk ter plekke, mocht dat nodig zijn, zou veranderen in een apk plus.

Dit bleek niet waar te zijn. De monteur mag geen werkzaamheden doen als je enkel voor een ketelcheck (apk) hebt gekozen.

Omdat we eerder problemen hadden met de waterdruk controleren we dd ketel nu iedere dag. Wekenlang leek alles goed, de druk was steeds 1.8. Nadat de monteur die de apk gedaan heeft is langsgeweest is de druk ineens 1.2. Wij hebben toen gebeld hierover met Feenstra en stonden er op dat er opnieuw een monteur zou komen.

Na veel gedoe was het eindelijk gelukt om een afspraak voor de volgende dag in te laten plannen. Er zou een monteur komen tussen 12:00 en 18:00. Ik ben gister heel de dag thuis gebleven en heb hierop gewacht. Er is niemand verschenen.

Vandaag heb ik hierover gebeld. De afspraak bleek niet in het systeem te staan maar ook hoorde ik iets over dat Feenstra mij verschillende keren heeft proberen te bellen en mijn nummer niet in gebruik was.. dit vind ik ten eerste heel raar want dat is nog nooit voorgekomen, ik was gewoon bereikbaar. Ten tweede, waarom zou Feenstra mij geprobeerd hebben te bellen als bij hen geen afspraak bekend was..? De vrouw aan de telefoon vond ik niet vriendelijk en onrespectvol reageren. Ze zei constant dat ik moest luisteren en haar laten uitpraten, terwijl daar geen aanleiding voor was.

Uiteindelijk zijn we niet tot een oplossing gekomen.

Ik wil de rekening niet betalen want alles werkte prima, totdat de monteur is geweest. Daarnaast wil ik excuses voor de dag dat ik thuis heb zitten wachten. Maak geen afspraken als je ze niet waar kunt maken.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Feenstra over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Feenstra in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Feenstra een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Feenstra

Heeft op 15 december 2017 om 14:14 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Souwen,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Naar aanleiding van uw bericht hebben wij intern het een en ander nagekeken en kunnen wij u als volgt berichten.

Op 15 november jl. heeft er een APK plaatsgevonden aan uw cv ketel. Tijdens de APK keuren wij toestel op veilige werking. Uw ketel wordt gekeurd op cruciale punten en de monteur meet de gasafvoer op giftige stoffen, de gasdichtheid, toestelbelasting en tapwatertemperatuur. Zo bent u volledig op de hoogte over de conditie van uw cv-ketel. Mocht uit de keuring blijken dat een onderhoudsbeurt nodig is, kan onze monteur deze gelijk uitvoeren.

Het bevreemd ons dan ook dat er gecommuniceerd is dat het niet mogelijk is om gelijktijdig onderhoud uit te voeren.

Op 6 december jl. heeft u contact met ons opgenomen in verband met de teruglopende waterdruk. Onze medewerker heeft telefonisch met u een afspraak ingepland voor de volgende dag. Wegens een administratieve handeling onzerzijds is de afspraak komen te vervallen. Bij deze bieden wij onze welgemeende excuses hiervoor aan.

Wij zijn van mening dat de teruglopende waterdruk niet te verwijten is aan de uitgevoerde APK, daar u zelf aangeeft dat de cv ketel eerdere problemen had met het op peil houden van de waterdruk. Helaas kunnen wij geen gehoor geven aan de door u gewenste oplossing.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Feenstra Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door T88