Klacht: Negeren van NEE/NEE-sticker

AlbertGH op 24 februari 2021 over Makelaardij Maarten Van Neerven in de categorie Makelaars

De afgelopen weken heb ik reclame van vier makelaars in mijn brievenbus gevonden, ondanks dat ik daar een NEE/NEE-sticker op heb. Toen ik vandaag weer reclame van een makelaar vond, besloot ik dat het tijd is voor een klacht.

De reclame die ik vond was van Makelaardij Maarten Van Neerven. Op het A4-tje vraagt de makelaar mij contact met hem op te nemen als ik mijn appartement wil verkopen. Onderaan staan acht regels tekst over hun privacyverklaring, de Algemene Consumenten Voorwaarden, het NVM-lidmaatschapsnummer, RMT-nummer en het adres.

Nee, er staat niets over het respecteren van de wensen van (potentiële) klanten.

Update 1 maart: Ik ontvang zojuist een e-mail van het Meldpunt NVM, waar ik ook geklaagd had over het gedrag van vier van hun leden. En het verrast me geenszins dat ze niets willen doen aan het gedrag van één van hun leden (sorry hoor, het gaat over 4 leden) en dat ze mij bestraffend toespreken dat ik ze hierover heb lastiggevallen. Niet verbazend dus dat de enige vier bedrijven die de laatste tijd mijn NEE/NEE sticker hebben genegeerd allemaal NVM makelaars zijn. De NVM is een vereniging voor makelaars en tegen klanten.

Als de makelaar mij excuses aanbiedt en belooft nooit meer een NEE/NEE-sticker te negeren.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Makelaardij Maarten Van Neerven nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door AlbertGH