Klacht: Maand wachten met plaatsen digitale hoofdmeter

op 27 maart 2013 over Stedin in de categorie Energieleveranciers

Bij ons zijn onlangs (19 maart)zonne-panelen geinstalleerd. Voor een juiste registratie van het aantal verbruikte KwH dient onze huidige hoofdmeter te worden vervangen (aldus Stedin in hun schrijven van 3 maart). Hiervoor heb ik 12maart contact met hen opgenomen voor het maken van een afspraak. Aangezien hun software op de 1 of andere manier op dat moment niet werkte, heb ik tegen de medewerkster gezegd dat ze maar een afspraak moet inplannen en dan per mail of post naar me opsturen. Gistere(26 maart nog steeds niks ontvangen, dus contact opgenomen. Medewerkster wist van niks en wist mij te melden dat de eerstvolgende mogelijk afspraak voor het plaatsen van de nieuwe meter (en dus dan pas een juiste weergave van het aantal verbruikte KwH) op 24 april was! Vervolgens werd ik dus kwaad en vroeg haar om haar baas te spreken of gewoon een monteur eerder langs te laten komen. Dit weigerde zij allemaal, zij beriep zich op het feit dat het ‘aan het systeem’ lag. Ik zei dat dat een leugen was en vervolgens heeft zij de ‘hoorn’ erop gegooid. Vanzelfsprekend laat ik het hier niet bij zitten. Ik heb een klacht bij Stedin zelf ingediend (naam vd vrouw had ik gelukkig genoteeerd).

Ik wil het aantal Kwh vergoed hebben vanaf het moment van installatie van de zonnepanelen tot en met het plaatsen van de nieuwe meter (aangezien op dit moment de zonnepanelen voor niks electriciteit opleveren) en daarnaast mondeling excuses van de medewerkster van Stedin hebben.
Uitgebreide excuses van Stedin zelf zijn ook op z'n plaats, als monopolist lijken ze wel op zeer schurkachtige wijze van hun positie misbruik te maken.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Stedin in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Stedin een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Stedin

Heeft op 28 maart 2013 om 15:25 geantwoord

Geachte heer Kipping,

Zojuist heb ik telefonisch contact gehad met u. Ik vind het vervelend dat het gesprek met mijn collega zo naar is verlopen, nogmaals excuses hiervoor! De afspraak heb ik voor u kunnen verplaatsen naar 4 april 2013 in de middag. De klacht over de medewerker heb ik doorgezet naar haar leidinggevende en zij gaat dit verder oppakken. Ook heb ik er duidelijk in vermeldt dat u excuses van haar wenst. Het is fijn om te horen dat ons gesprek wel goed is verlopen. Voor het ongemak wil ik u een bos bloemen aanbieden en deze worden bezorgd op vrijdag 29 maart in de middag. Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik dat graag van u.

Nathalie
Stedin Webcare

Reactie van de melder van de klacht Kipping

7 jaren geleden - De oplossing vanuit het oogpunt van Stedin is goed geweest, de afspraak voor het plaatsen van de meter is 20 dagen naar voren gehaald, iets wat volgens de medewerkster onmogelijk was. Je moet dus kennelijk een klacht bij klacht.nl indienen wil je iets voor elkaar krijgen. Ik zal verder pas berusten, als de medewerkster mondeling naar behoren haar excuses heeft aangeboden. Formeel heb ik de klacht op klacht.nl alleen maar gesloten, omdat Stedin daar om vroeg!

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Stedin beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Kipping