Klacht: Loze beloftes en slechte communicatie

op 21 november 2017 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Vorig jaar november ben ik begonnen met de opleiding gespecialiseerd pedagogisch medewerker niveau 4. Hiervoor ben ik op de opendag van het LOI geweest, samen met mijn vriend. Aangezien ik naast de studie werk als gastouder aan huis leek een thuisstudie mij de beste oplossing om het te combineren. Tijdens de opendag gaf ik aan dat stage lopen erg lastig voor mij werd, aangezien ik gewoon veel werk. Er werd me verteld dat ik mijn gastouder uren (ik werk als gastouder (alleen) aan huis bij gezinnen, mocht rekenen als mijn stage uren. Eventuele opdrachten die ik niet kon maken op dit adres, mocht ik bij een ander bedrijf maken, bijvoorbeeld een kinderdagverblijf. Echter krijg ik nu te horen dat ik mijn werk uren als gastouder niet als stage uren mag rekenen, omdat niemand kan checken of ik de uren daadwerkelijk maak. (De ouders zouden dit naar mijn mening kunnen doen.) Verder heb ik het diploma pedagogisch medewerker niveau 3 al gehaald en ik mag dus zelfstandig werken op een groep (dus ook als gastouder zonder toezicht.) In dat opzicht hoef ik niet meer opgeleid te worden. Aangezien ik 700 uur stage moet lopen, is dit voor mij absoluut niet haalbaar om dat naast mijn werk nog te gaan doen. Het LOI gaf aan mee te denken, maar hier merk ik weinig van. Mail contact is bar en bar slecht, ik krijg vaak pas na 3 weken een antwoord terug, waar vaak nog niet eens mijn vraag beantwoord word. Een persoonlijk gesprek is niet mogelijk, terwijl dat in mijn geval veel beter zou zijn. (Face to face.) Alles gaat via de klantenservice, terwijl ik het idee heb dat daar ook veel mensen werken, die er eigenlijk helemaal niks vanaf weten. En dat noemt zichzelf een opleidingsinstituut.. Door dit alles ben ik erg gedemotiveerd geraakt in de opleiding en denk ik er zelfs over na om te stoppen. Ik ben nu al een half jaar bezig om een duidelijk antwoord te krijgen en een oplossing te zoeken, maar ik krijg heeeel weinig reactie van het LOI en in totaal geen begrip en eventueel compromis. Ik krijg geen vrijstelling op stage, terwijl ik al stage heb gelopen op een: BSO, kinderdagverblijf, gastouderverblijf en daarna werkzaam ben geweest op een KDV en 2 gastgezinnen. Ik heb ervaring zat. Ik snap best dat stage een verplicht onderdeel is, maar als ik had geweten dat ik mijn gastouder uren niet als stage uren mocht tellen was ik nooit aan deze opleiding begonnen.

Ik ben het zat..

Ik ben tevreden als het LOI met een passende oplossing komt. Dat ik mijn gastouder uren mag tellen als stage uren. Ik mag nota bene alleen op een groep staan. Ik heb mijn diploma pedagogisch medewerker niveau 3. En dat ik de stage opdrachten onder toezicht maak van een erkend leerbedrijf. Zoals dit aan het begin van de opleiding beloofd was. En een gesprek aangaan met iemand die hier echt iets van af weet zou fijn zijn. Niet telefonisch en niet via de mail, maar face to face!

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

1 maand geleden - Beste Elise, Ik zal je verzoek moeten voorleggen aan ons stagebureau en kom erop terug als ik een reactie heb ontvangen. Met vriendelijke groet, Patricia LOI Webcare

Bericht van LOI

4 weken geleden - Beste Elise, De servicemanager zou graag telefonisch contact met je willen hierover. Kun je aangeven wanneer in week 2 je in de gelegenheid bent dat de servicemanager contact met je opneemt. Met vriendelijke groet, Patricia LOI Webcare

2 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 17 januari 2018 om 10:31 geantwoord

Beste Elise,

Ik heb begrepen dat je inmiddels contact hebt gehad met de servicemanager van de opleiding en dat er bepaalde afspraken zijn gemaakt. Wij zullen als team Webcare ons derhalve terugtrekken uit deze communicatie, en de communicatie verder over laten aan jou en de servicemanager.

Ik zal het bericht hier op Klacht.nl derhalve sluiten. De website biedt helaas geen alternatieve mogelijkheid dan de klacht te sluiten met de status Opgelost. Ik begrijp dat de situatie momenteel nog niet officieel is opgelost, echter, zal dit nader met jou en servicemanager spoedig gebeuren. De communicatie hier zal ik derhalve sluiten. Je hebt eventueel de mogelijkheid de oplossing op een later moment nog een beoordeling te geven.

Ik verwacht dat je er samen met de servicemanager er op korte termijn uit zal komen en wens je vooralsnog veel succes met je studie!

Thirza
LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door jessyelise