Klacht: Loze beloftes

op 13 september 2016 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In mei cursus uitvaartbegeleider gestart na de belofte dat hier ruim voldoende werk in te vinden is. Na start cursus blijkt zelfs Yarden wachtlijsten te hebben voor personeel en raad sterk af deze cursussen te volgen. Daarnaast blijkt het lesmateriaal niet voldoende om dit beroep uit te Mogen oefenen en komt de inhoud van Wikipedia. Bij het willen stopzetten van de cursus brengt LOI alsnog kosten in rekening. Medewerkster klantenservice bevestigd dat de cursus uit commercieel oogpunt onder valse informative ‘verkocht’ is. Dit maakt de voorwaarden niet langer relevant daar LOI oneerlijk handeld in tegenstreid mijn zijn Eigen voorwaarden en beloftes. Ze erkennen het zelfs!! Maar uiteraard willen ze wel geld zien. Zaak laten beoordelen kost een hoop geld, maar is wel gezien door een advocaat. Daarnaast reageert LOI inhoudelijk nergens op en vragen enkel om geld.

Gewenste Oplossing:

Cursus is onder valse voorwaarden en informatie verstrekt. Lesmateriaal is retour gestuurd, ik eis mijn geld terug.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

2 maanden geleden - Beste Lieke, Vervelend om te horen dat je hebt ervaren dat er weinig aanbod is op de arbeidsmarkt. Echter hebben wij als onderwijsinstelling geen invloed op de arbeidsmarkt en kunnen wij ook geen baan garanderen. Aangezien de arbeidsmarkt constant in beweging is, kan het voorkomen dat er ten tijden van jouw inschrijving meer vraag was op de arbeidsmarkt dan in tegenstelling tot nu. Wij zien dit echter niet als geldige reden om het cursusgeld te restitueren. Bij aanvang van de opleiding ben je akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. Mocht je de studie niet willen voortzetten op basis van je bevindingen, zijn de beëindigingsvoorwaarden van toepassing. Volgens onze administratie is je opleiding inmiddels stopgezet met het bijbehorende opzegtermijn. Je ontvangt binnen enkele werkdagen de eindafrekening per post bij jou thuis. Met vriendelijke groet, Dany LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht bentje28

2 maanden geleden - Al zou er werkgelegenheid zijn wat u nog steeds beweert, dan nog steeds ben je met deze cursus niet bevoegd het beroep uit te oefenen. Het lesmateriaal komt van Wikipedia en is onvolledig. Waarom moet ik mij aan uw voorwaarden houden als u dat zelf ook niet doet? Klanten besodemieteren en zodra het geld binnen is niets meer laten horen. Als u zo graag de regelgeving wilt naleven zult u het cursusgeld moeten terugbetalen omdat jullie niet geleverd hebben waarvoor ik heb getekend. Er wordt dus helemaal niets aan mij in rekening gebracht. Jullie blijven inhoudelijk niet reageren en maar op jullie voorwaarden hameren. Het ligt bij kassa, radar, juridisch loket, Yarden en een advocaat. Maar vooral mij blijven negeren!

Bericht van LOI

2 maanden geleden - Beste Lieke, Om dieper op de kwestie in te gaan ontvangen wij van jouw bevindingen graag onderbouwende documentatie. Je benoemt een aantal zaken zoals bijvoorbeeld lesmateriaal dat afkomstig zou zijn van Wikipedia. Hiervan ontvangen wij graag een aantal voorbeelden. Verder vernemen wij ook graag documentatie waaruit blijkt dat je met de desbetreffende cursus niet bevoegd bent om het beroep uit te oefenen. Op basis hiervan kunnen wij in overleg gaan met de studieleiding. Je kunt de documentatie per e-mail toesturen naar webcare@loi.nl. Vanuit daar zullen wij je bericht verder in behandeling nemen. Met vriendelijke groet, Dany LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht bentje28

2 maanden geleden - Beste Dany, alle informatie is al eerder naar het LOI gestuurd, maar toen kreeg ik enkel de reactie 'u bent akkoord gegaan met de voorwaarden.' Op verzoek van een medewerkster van de klantenservice is het lesmateriaal ook retour gestuurd naar de LOI. De documenten die ik nog heb zijn overgedragen aan een advocaat gezien dit al lange tijd speelt en er tot nu toe niets mee gedaan werd.

Bericht van LOI

2 maanden geleden - Beste Lieke, We willen je hierin heel graag verder helpen, maar hebben hierbij echt meer informatie nodig. Ben je van mening dat al het lesmateriaal van Wikipedia komt of gaat het om een deel van het lesmateriaal en welk deel dan exact? Kun je aantonen dat onze cursus niet opleidt tot een volwaardige functie binnen de uitvaartbranche? Indien wij meer informatie van je ontvangen kunnen wij een onderzoek laten instellen. We vernemen graag je reactie. Met vriendelijke groet, Patricia Namens LOI Webcare

Bericht van LOI

2 maanden geleden - Beste Lieke, Onze klachtenunit heeft je klacht overgenomen en zal deze in behandeling nemen. Ze nemen je klacht zeer serieus en zullen deze zorgvuldig behandelen. Per e-mail zullen ze je verder op de hoogte houden. Met vriendelijke groet, Patricia Namens LOI Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 18 oktober 2016 om 10:49 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Lieke,

Vorige week, maandag 10 oktober, heeft de klachtenunit je een e-mail gestuurd als reactie op je klacht. Hierin is aangegeven dat er verder geen lesgeld meer in rekening wordt gebracht.

Ik hoop dat we hiermee je klacht naar tevredenheid hebben kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet,
Patricia
Namens LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door bentje28