Klacht: loviken mengkraan

op 01 augustus 2012 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Ik heb een maand geleden geconstateerd dat mijn keukenkraan lekt , hierop ben ik naar de ikea delft keukenafdeling gegaan , en heb mijn probleem verteld , ze hebben me geadviseerd om naar de klantenservice te gaan en te vragen naar een mailadres van de klantenafdeling want ik zou dan zsm geholpen worden en hebben me gerustgesteld dat de betrefefnde kraan die ik heb gekocht 10 jaar garantie heeft , dit wist ook want had de aankoopbewijzen en dergelijke nog in huis.Thuis aangekomen heb ik een mail opgesteld en fotos gemaakt , en geprobeerd om dit te mailen naar de klantenservice maar kreeg steeds de mails terug , heb daarna gebeld met 0900nr en kreeg twee andere mail adressen ook daar kreeg ik de mails constant retour .Daarom heb ik de fotos uitgeprint en de brief en is me man het gaan afgeven naar de klantenservice te Delft . Na een wachttijd van een week kreeg ik als antwoord dat de betreffende kraan bij aankoop 5 jaar garantie had ipv 10 jaar dus dat mijn kalcht was afgewezen . Ik heb daarna meteen gemaild van toon het maar aan dan want ik wist zeker dat er 10 jaar garantie opzat !Ik heb weer gebeld met de 0900lijn van de ikea en die hebben alles uitgezocht en bleek toch dat ik gelijk had en de kraan een garantie heeft van 10 jaar , ze hebben een terugbelverzoek uitgezet. Ik ben onlangs gebeld door een medewerker van ikea om te mij te vertellen dat ze de keukenkraan wel willen vergoeden maar dat de desbetreffende kraan niet meer word geleverd en ik dus een tegoedkaart kan krijgen .Maar in die maand is mijn aanrechtblad opgezet , mijn spoelbak omhoog gekomen en is er een schimmelvorming onstaan , nu blijkt dat mijn keuken ook niet meer word geleverd want hij is ook uit de handel . Dus wat ikea zegt is dat opzetten van aanrechtblad endergelijke kan niet in een tijdsduur van 1 maand zijn dus dat het lekken mogelijk al enige tijd aan de gang is, en ik zeg het is een maand geleden dat ik het heb opgemerkt , en hoe kunnen ze dit beweren zonder de lekkage van de kraan te zien , het word met de dag erger .Ik zet nu zelfs emmer vazen onder de spoelbak om alles op te vangen .Graag wil ik serieus genomen worden ipv de klant afschuiven eerst dmv de garantie is vertstreken, daarna lekken speelt al mogelijk langere tijd daarna kraan word niet meer geleverd

Ik wil mijn keuken zonder problemen weer kunnen gebruiken dat houd in aanrechtblad veranderen , maar de muur is hetzelfde patroon als aanrechtblad dus dat moet er ook uit mogelijk , kraan vervangen , en ook aan de onderkant(onderstel) zijn er inmiddels problemen ontstaan door het lekken maar heb begrepen dat Fagerland niet meer word geleverd dus een passende oplossing , heb mijn hele keuken gebasseerd op de fagerland serie toen der tijd in 2006.

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 17 augustus 2012 om 10:32 geantwoord

Wij hebben deze melding toegevoegd aan het dossier van de klant bij IKEA Delft. Zij zullen de melding verder oppakken.

Alle klachten die gemeld zijn door erdtub