Klacht: louche incassobureau bijft stalken

op 19 april 2016 over TransIP BV in de categorie Websites - Building en Hosting

Wij hadden een account bij TransIP. Ondanks dat deze een machtiging tot automatische incasso hadden, en de eerste maand vooruit betaald is, is de 2e maand door hun uitbesteed aan een incassobureau met de mededeling dat ze het account zouden beindigen. Jammer maar helaas, uiteraard is betaling ook onze eigen verantwoordelijkheid, dus hebben we de factuur betaald en gingen we er vanuit dat het daarmee afgelopen zou zijn. Men gaf immers aan het account beeindigt te hebben. Ook bij later contact, tot op de dag van vandaag, zegt men elke keer weer dat een account bij incasso beeindigt wordt.

We hebben de 1e drie incassos nog betaald, hopende dat het dan afgelopen zou zijn, maar het blijft maar doorgaan en doorgaan.

Wij hebben verder geen post ontvangen met maningen of in gebreke stellingen, toch heeft TransIP 5 maanden naar het incassobureau geschoven, te weten het CIB, een louche bedrijf wat zich voordoet als het CJIB, nagenoeg dezelfde naam, praktisch dezelfde enveloppen, enzovoort, en dreigt met illegale zaken als registratie (wat voor dit type vordering helemaal niet mag) en zaken als ‘concept dagvaardingen’ verstuurd.

Tot het transip controlepaneel hebben wij geen toegang meer, en transip weigert deze toegang te verstrekken, echter weigert ook het account te beindigen. Als de technisch beheerder contact opneemt, zegt men dat alleen de eigenaar het kan doen. Als de eigenaar contact opneemt, zegt men dat het alleen in het controlepaneel (=technisch beheerder) kan. Als de technisch beheerder aangeeft dat hij daar geen toegang toe heeft omdat er een oud niet meer gebruikt e-mail adres aanhangt, zegt men weer dat de eigenaar het account moet beeindigen. En elke keer weer zegt men dat het account bij een incasso automatisch opgezegd wordt, en elke keer weer sturen ze een nieuwe maand ongemaand en zonder in gebreke stelling naar het incassoburea.

Dan dit incassobureau. Ze bellen 3 keer per dag, sturen SMS-jes, concept dagvaardingen, dreigen met illegale registraties, en ga zo maar door. Ik heb ze vandaag gebeld teneinde dan maar te betalen, afspraken over gemaakt, en vanavond was het wederom 1 grote klucht. Eerst een SMSje. Daarna bellen. Heb ik aangegeven dat er vanmiddag een afspraak gemaakt was, komen er excuses. Een half uur later weer een SMS, gevolgd door weer een telefoontje. Wederom hetzelfde gezegd. Zelf maar eens gebeld en geist dat men het telfoonnummer verwijdert, wat men ook had gedaan claimde men, het zou per post gaan. 5 minuten na dit telefoongesprek… wederom een SMS. 10 minuten erna wederom iemand aan de telefoon.

Ik ga morgen aangifte doen tegen dit incassobureau wegens stalking. Ik heb TransIP laten weten dat men het account met terugwerkende kracht na de 1e incasso moet beeindigen, ze mogen de 2 reeds gedane betalingen houden, maar moeten verdere incassos PER DIRECT terugtrekken bij het CIB.

- TransIP sluit het account
- TransIP trekt de nog openstaande vorderingen terug
- TransIP gaat heroverwegen of ze wel via dit incassobureau willen factureren.

Excuses zouden ook leuk zijn, maar worden niet verwacht.

Wellicht ten overvloede; de mededeling dat men bij een incasso het account beeindigt heb ik zowel op schrift van de TransIP support afdeling, als als opgenomen audio van hun telefonsche helpdesk. Hoe er dan 5 facturen van hetzelfde account naar een incassobureau gegaan zijn, ongemaand en zonder in gebreke stelling, blijft men het antwoord op schuldig. Men verschuilt zich achter 'dat mogen wij niet' en 'dat kan in het controlepaneel'. Elke vorm van flexibiliteit is ver te zoeken. Erg teleurstellend.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar TransIP BV over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht heziktrans

11 maanden geleden - Er is een mail gestuurd, maar TransIP wenst geen klachtafhandeling te doen?

Alle klachten die gemeld zijn door heziktrans