Klacht: looptijd kortingstarief abonnement

op 26 juli 2016 over Volkskrant in de categorie Kranten - Landelijk

Op 13 september 2014 is mijn zaterdag plus abonnement ingegaan tegen kortingstarief van 14,95 euro. Looptijd volgens de website destijds en volgens de welkomsbrief: 24 maanden. Betaalperiode, ook volgens de welkomsbrief, per maand. Verder in de brief: na kortingsperiode geldt het regulier tarief tot wederopzegging. Ik verwacht deze omzetting per 13 september 2016.

Na 22 maanden (per 10 juli 2016) wordt, zonder aankondiging, echter het reguliere tarief van 21,95 euro van mijn rekening afgeschreven.

Reactie klantenservice Volkskrant: ‘U betaalt per 4 weken en u krijgt hiervoor 4 kranten. U heeft 24 betaalperioden erop zitten, dus uw kortingstarief is afgelopen.”. De klantenservice geeft aan mijn klacht niet in behandeling te kunnen nemen en wijst op de zin in de welkomsbrief waarin staat: uw abonnement geeft recht op 4 kranten per betaalperiode.

Er klopt duidelijk iets niet. In de brief staat duidelijk een looptijd van 24 maanden (en niet betaalperioden). Bovendien staat dat een betaalperiode 1 maand is en niet vier weken. De zin ‘uw abonnement geeft recht op 4 kranten per betaalperiode’ klopt gewoonweg niet met de genoemde betaalperiode.

Er is sprake van onduidelijkheid over het abonnement, destijds op de website en in de welkomsbrief. De klantenservice pakt dit in het voordeel van Volkskrant op. Er is daardoor sprake van misleiding:
1. Ik heb 4 kranten per 4 weken gekregen en heb daarvoor per 4 weken moeten betalen terwijl de welkomsbrief aangaf dat de betaalperiode per maand was.
2. Ik betaal na 22 maanden het reguliere tarief, terwijl dit volgens de welkomsbrief na 24 maanden zou zijn. Ik loop hierdoor 2 maanden korting mis én de kans om het abonnement voortijds op te zeggen.

Met een excuses en een afgesproken looptijd van het kortingstarief van 24 maanden.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Volkskrant

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Volkskrant nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door DPK Roeg