Klacht: lokale tijden niet correct aangegeven op tickets

op 03 mei 2016 over Holland International in de categorie Online Reisbureaus

L.S.
Door het niet juist hanteren van tijden van aankomst, staan reizigers soms vijf kwartier te wachten op de bestelde taxi. Taxibedrijven die op Schiphol rijden, houden de tickettijden aan, Sommige reizigers weten niet hoelang een vlucht duurt. lokale tijden dienen te gelden voor de bestemmingen van zowel aankomst als retourvluchten. Holland International doet er dan ook verstandig aan, de aankomst op Schiphol duidelijk in lokale tijd te vermelden en niet de tijd van de buitenlandse vertrekhaven. Voorbeeld: vertrek lokale tijd 21.55 Paphos Cyprus aankomst Amsterdam volgens het ticket 1.45 uur, dit moet zijn lokale tijd Nederland 00.45 uur. Wij hebben ruim 60 minuten moeten wachten op ons vervoer. Bij een nachtelijke aankomst is dit geen prettige bijkomstigheid. U kunt zich wellicht een voorstelling maken, dat ook het desbetreffende taxibedrijf hierdoor in planning problemen komt.
Door het thuisblijfticket aan het taxibedrijf te overhandigen, hebben zij de vlucht zoals vermeld op het ticket niet terug kunnen vinden, zodat zij eveneens geen correctie hebben kunnen toepassen.
U wordt verzocht notie te nemen van deze klacht en uw personeel te instrueren lokale tijden goed te vermelden op tickets evenals het juiste vluchtnummer, of wijzigingen door te zetten, zodat het vertrek van toestellen door taxibedrijven cq. ophalers kunnen worden gevolgd en zij hun diensten kunnen uitvoeren. Taxibedrijven volgen altijd de tijden op tickets, ter uwen informatie.

Binnen enkele weken zullen wij opnieuw vliegen naar Cyprus en controleren of de juiste tijden op de tickets zijn aangegeven. Een kleine compensatie bij onze volgende boeking, is zeker op zijn plaats.

De door u gemaakte fouten te herstellen en uw klanten tevreden houden lijkt mij meer dan nodig in deze concurrerende markt.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Holland International

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Holland International nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mahonia@23