Klacht: LOI heeft geld van mij afgetroggeld: 1005 euro!

Nvt nvt op 12 april 2018 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Mijn klacht kunt u hier vinden:

https:www.klacht.nlcomplainer-accountcomplaint-detailspost_id693623comment-form

Wanneer ik mijn afgetroggelde geld van 1005 euro terug krijg! Anders ga ik mij aanmelden bij de leuke mensen van BOOS: https:www.youtube.comchannelUCc0kHafEIzm6PiqyrsC5lyg

Of is elk publiciteit goed publiciteit...

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over LOI

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 13 april 2018 om 11:53 geantwoord

Beste heer,

Wij hebben je, in een reactie op jouw vorige klacht, voorzien van de nodige informatie. Wij blijven bij ons standpunt en zullen niet overgaan tot een coulanceregeling. Onze reactie op je vorige klacht is als volgt:

De inschrijfprocedure is bij ons vooralsnog hetzelfde gebleven.
Op onze website en in onze studiegidsen worden de toelatingseisen voor een opleiding vermeld. Wanneer je je inschrijft voor een opleiding, vertrouwen wij erop dat je kennis hebt genomen van de opleidingsinformatie, waaronder deze toelatingseisen, en een weloverwogen beslissing neemt alvorens je in te schrijven. Na inschrijving word je meermaals verzocht je toelatingsdocumenten aan te leveren. Wanneer je toelating is goedgekeurd door de commissie, worden de examens vrijgegeven en kun je deelnemen aan de examens.

Wanneer blijkt dat je niet in het bezit bent van de juiste documenten voor toelating heb je de mogelijkheid de opleiding te volgen, maar nog geen examen af te leggen tot je toelaatbaar bent. Toelating kan vervolgens alsnog gebeuren wanneer je bijvoorbeeld een toelatingstoets af legt. Daarnaast is het ook mogelijk om van de wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen gebruik te maken, wanneer je van de opleiding af ziet.

Na jouw inschrijving is er een bevestiging gezonden per e-mail op 17-7-2009 en per post op 20-7-2009. Jouw eerste lespakket is ook gezonden op 20-7-2009. Op 26-10-2009 heb je bij ons je verzoek tot beëindiging van de opleiding ingediend. Dit was reeds ruim buiten de wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen waardoor jouw opleiding volgens de reguliere voorwaarden is beëindigd.

Op 17 november heb je telefonisch aangegeven dat jij de inschrijving niet zelf hebt gedaan en dat dit bij meerdere instanties is gebeurt onder jouw naam. Wij hebben jou toen geadviseerd aangifte te doen bij de politie indien er inschrijvingen onterecht onder jouw persoonsgegevens gedaan worden. Er was ook een mogelijkheid geboden om onderbouwende documentatie aan te leveren om een uitzondering op de voorwaarden te kunnen onderzoeken. Hierop hebben wij echter geen reactie meer mogen ontvangen. Het gezonden lesmateriaal is ook destijds niet aan ons retour gezonden binnen de bedenktijd.

Er is helaas nergens uit gebleken dat je de opleiding niet zelf hebt aangevraagd. Uit je huidige bericht kan ik opmaken dat je de inschrijving inderdaad destijds zelf gedaan hebt. Je hebt ook met je contactpersoon van de Klachtenunit meermaals contact gehad per e-mail over de inschrijving en beëindiging van de opleiding. Samen met onze Klachtenunit waren er toen afspraken met jou gemaakt over de afhandeling. Na jouw laatste e-mailbericht van 26-11-2010 hebben wij ook niks meer vernomen. Wij hebben jou op 10-12-2010 een bevestiging gezonden dat de kosten geheel waren voldaan.

Het is helaas niet mogelijk om alsnog een uitzondering op de voorwaarden te geven over een opleiding uit 2009. Er zijn destijds mogelijkheden geboden, maar daar is geen gehoor aan gegeven. Wij kunnen jou hierin geen oplossing meer bieden. We betreuren het om te vernemen dat je jaren nadien er nog een vervelende nasmaak aan hebt, maar we kunnen je helaas niet tegemoetkomen.

Alain, LOI Webcare

Nvt nvt

Heeft op 13 april 2018 om 17:27 geantwoord

Kan niet of wil niet. Volgens mij is het wil niet. NIet eens de helft ofzo? Gewoon jompo, dat is wat jullie tegen mij zeggen.

Goed. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden als ik mij aanmeld voor het YouTube kanaal #BOOS, kijken of ik dan hetzelfde antwoord krijg of dat jullie toch met een oplossing komen. Ben benieuwd.

Fijn weekend!

Alle klachten die gemeld zijn door Nvt nvt