Klacht: LOI geeft mijn diploma maar niet af

op 23 augustus 2018 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik heb op 4 juli 2018 mijn opleiding Helpende Zorg en Welzijn afgerond en heb daarvan ook alle schriftelijke bevestigingen ontvangen. Doordat ik doorlopend tijdens de studieperiode tegen problemen aanliep, ben ik op 4 juli tezamen met mijn examinator in persoon op het examenbureau van de LOI verschenen. De medewerker in kwestie beloofde mij, gezien de omstandigheden, dat mijn diploma heel snel wordt afgegeven. Inmiddels is het 23 augustus en heb ik nog steeds geen diploma. Bellen met de LOI levert mij weinig op. Iedere keer dat ik bel, en dat is in de afgelopen anderhalve week dagelijks geweest, krijg ik van de klantenservice medewerker te horen dat het in behandeling is en dat er niet bekend is waarom het zo lang duurt.
Ook een email sturen heeft geen zin. Ik heb meerdere malen een mail gestuurd naar het examenbureau en daarop ontvang ik altijd een standaard bericht dat er binnen 10 dagen een bericht wordt gegeven. Na die 10 dagen ontving ik een bericht dat het helaas niet gelukt is om binnen de te termijn te reageren en dat ze spoedig met een antwoord komen. Tot zover nog altijd geen reactie antwoord op mijn mails gehad. Sommige mails zijn al 8 tot 10 weken geleden verstuurd en nog steeds heb ik geen antwoord. Dat is ronduit belachelijk.
Doordat de LOI mijn diploma maar niet afgeeft, kan ik mijzelf niet verzekeren en kan ik niet gaan werken en kan ik dus geen inkomen genereren. Ik heb geen recht op een uitkering op welke wijze dan ook. Ik ben startend ondernemer en om daadwerkelijk te kunnen starten en in de kunnen schrijven in he KvK register, moet ik dat diploma hebben. Het heeft voor mij verstrekkende gevolgen en het handelen van de LOI legt mij een enorme financiële strop op.
Ook heb ik een herkansing van een examen moeten, waarvan zelfs de LOI zelf heeft toegegeven dat er fouten zijn gemaakt door de examinator. De examinator in kwestie is door de LOI van de examens af gehaald. Maar daarmee kon niet worden teruggedraaid dat ik toch een herkansing moest doen. En daar kon ik ook weer extra voor betalen natuurlijk.

Ik EIS van de LOI dat ze met onmiddellijke ingang mij het diploma verstrekken. Ik heb er recht op, voldoe aan alle eisen.
Ook eis ik van de LOI dat zij mij de kosten van het herexamen a 125 euro, vergoeden en dat zij mij een vergoeding uitkeren voor de gemiste inkomsten en de gevolgen van het onverzekerd leven.
De LOI mag dit eventueel doen door middel van het terugbetalen van (ee deel) van de opleidingskosten.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 27 augustus 2018 om 14:38 geantwoord

Beste Annemiek,

Bedankt voor je bericht!

Allereerst wil ik je feliciteren met het behalen van het diploma. Ik kan je vertellen dat het diploma vandaag per post wordt verzonden. Je kan het diploma binnen enkele dagen op de mat verwachten.

Daarnaast is het jammer om te lezen dat je de situatie op deze manier ervaart. Jouw eerste CGI (criteriumgericht interview) is afgewezen, daar de examinatoren gezamenlijk tot een negatief advies zijn gekomen. Er is een signaal afgegeven over één van de examinatoren. Echter is de examinator in kwestie niet van de desbetreffende examens afgehaald. Daar het negatieve advies unaniem was, zullen wij jouw verzoek tot een restitutie van het examengeld niet honoreren.

Hiernaast heb je op 4-7-2018 het CGI herkanst. Ditmaal met goed gevolg! Het klopt dat je na het examen in persoon bent langsgekomen bij het examenbureau. Zij hebben jouw aanvraag persoonlijk in behandeling genomen. Normaliter kan het aanvraagtraject tot zes weken in beslag nemen. Door onvoorziene omstandigheden heeft dit traject 12 dagen langer geduurd. Mijn excuses hiervoor! Echter zullen wij jouw verzoek tot een compensatie voor gemiste inkomsten en onverzekerd leven niet honoreren.

Ik ga ervan uit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om deze te stellen.

Alain, LOI Webcare

Bericht van LOI

3 maanden geleden - Goedemiddag Annemiek, Bedankt voor je bericht! Jammer om te lezen dat je niet tevreden bent met deze oplossing. Het diploma is op 27 augustus jl. naar je toegezonden. Naar verwachting heb je het diploma inmiddels ontvangen. Wij hebben jouw bericht met belangstelling gelezen en de situatie intern besproken met de verantwoordelijke afdeling(en). Naar aanleiding hiervan zijn wij tot de conclusie gekomen dat de gewenste compensatie niet op zijn plaats is. Wij blijven dan ook bij deze beslissing. Ik wens je veel succes toe met je carrière in de zorg en welzijn! Ik ga ervan uit je zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om deze te stellen. Met vriendelijke groet, Sharon, LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht AnnemiekSchouw1984

3 maanden geleden - Beste Sharon LOI webcare, er is mij in juli 2018 een diploma beloofd. Op 30 augustus j.l. heb ik inderdaad mijn diploma ontvangen. (na 3 weken iedere dag telefonisch contact) Maar de afgifte datum van het diploma is 9 augustus. Kan iemand mij uitleggen waarom hier 3 weken tussen zit? Door de LOI klantenservice is al toegegeven dat het afgeven van het diploma 12 dagen vertraagd is. Om mijn carrière met een eigen bedrijf te kunnen starten, mij in te kunnen schrijven bij de kamer van koophandel, mij te kunnen verzekeren én een inkomen genereren, is het diploma een vereiste. Door het lakse gedrag van de LOI heeft dit zeer ernstige vertraging opgelopen. Ook werd in een eerder bericht door mij aangegeven dat n.a.v. een klacht van mij over de inhoud van het examen, de examinator van het examen af gehaald is. Nu schrijft de LOI dat dat niet zo is. Weet je, even goede vrienden, maar de LOI vertelt mij steeds andere dingen. Al een jaar lang, gedurende de hele opleiding. Het is een beetje de wet van Murphy. Al vanaf de start van de opleiding gaat er van alles mis. Niets verbazend, dat dit tot op het einde van de rit nog steeds zo is. Enige compensatie om mij tegemoet te komen in de gemiste inkomsten DOOR DE LOI, lijkt mij zeer op zijn plaats. Alleen al alle telefoonkosten die ik heb moeten maken! Want de telefoon snel opnemen, daar is de klantenservice ook geen ster in. 20 minuten in de wacht alvorens ik überhaupt een medewerker te spreken krijg. Onacceptabel! Ik zou zeggen, LOI, lees je eigen voorwaarden. Die 12 dagen te laat.... Dat compenseren jullie ook niet. Waarom dan voorwaarden opstellen??? Maar als ík iets moet aanleveren, dan moet dat ook gewoon netjes binnen de gestelde termijnen. Waar ik ook nimmer in verzuimd heb. De schriftelijke reactie naar de LOI, daar zou ik uiterlijk 31 augustus een antwoord op moeten hebben. Reactie blijft ook uit. Dus dat krijgt van mijn kant af ook nog een staartje. Als ik het internet af pluis en ik lees de feedback richting LOI, dan lusten de honden daar geen brood van. Ook bij het juridisch loket zijn vele gevallen bekend. Goed zo doorgaan LOI. Enkele jaren geleden, vóór alle veranderingen, was de service vele malen beter. Trek er een leerpunt uit. Ik kijk uit naar een reactie. En naar een oplossing.

Bericht van LOI

3 maanden geleden - Beste Annemiek, Bedankt voor je reactie! Het is jammer om te lezen dat je het op deze manier ervaart. In juli is door de examinator mondeling medegedeeld dat je een voldoende hebt behaald voor het examen. Dezelfde dag heeft mijn collega van het examenbureau de diploma-aanvraag persoonlijk in behandeling genomen. Het diploma kon echter pas aangemaakt worden wanneer de definitieve uitslag van het examen verwerkt was in onze administratie. Hier is enige tijd overheen gegaan. De afgifte datum op het diploma betreft de datum waarop het diploma wordt aangemaakt. Vervolgens voert de examencommissie een laatste check uit om te controleren of aan alle diploma-eisen is voldaan. Na deze check dient het diploma ondertekend te worden waarna het diploma verzonden kan worden. Het klopt dat hier enige tijd tussen zit. Zoals ook eerder aangegeven was het negatieve advies van de examinatoren een unaniem besluit. Derhalve zullen wij de kosten van het herexamen niet vergoeden. Tevens gaan wij niet akkoord met het verzoek voor een tegemoetkoming voor gemiste inkomsten en onverzekerd leven. Daar de ontvangen e-mails dezelfde inhoud bevatten als je bericht op dit kanaal, is besloten om enkel via dit kanaal te reageren en de situatie af te handelen. Zoals ook reeds is medegedeeld in de e-mail van 7 september jl. Ik ga ervan uit je zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen. Met vriendelijke groet, Sharon, LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door AnnemiekSchouw1984