Klacht: Lijn 65 van Panningen naar Horst-Sevenum

op 25 november 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vanaf 11 december gaan jullie Veolia overnemen in Limburg. Helaas hebben wij ondervonden dat de huidige lijn 65 (Panningen naar Horst-Sevenum en Horst-Sevenum naar Panningen) gaat verdwijnen en wij alleen nog maar lijn 68 over gaan houden. Ik heb nog niemand gehoord die blij is met deze aanpassing. Dagelijks gaan er zo’n 100 studenten met deze bus naar het station. Deze bus is altijd te vol, waardoor er 2 tot 3 bussen ingezet moeten worden tijdens de spitsuren. Wanneer deze bus verdwijnt, wat tot gevolg heeft dat we nog maar 1 keer in het uur met de bus kunnen, wil dit ook zeggen dat (aangezien iedereen dan maar 1 keer in het uur weg kan) wij allemaal of 40 minuten te vroeg zijn, of 20 minuten te laat. Maar ook zal lijn 68 een overvolle bus worden, aangezien alle studenten dan met deze bus moeten. Wat ook gaat zorgen voor overvolle treinen van de NS, aangezien iedereen dan op hetzelfde uur de trein heeft en niet eentje later kan pakken omdat er geen lijn 65 meer is.
Ook op de terugweg, komen er 2 treinen aan (om het half uur) die dan allemaal in lijn 68 moeten. Deze lijn zit al geregeld helemaal vol, waardoor er vele studenten moeten staan gedurende de reis en het soms zo erg is dat de bus geneens meer studenten mee kan nemen omdat de bus te vol is.
Helaas zal dit alleen nog maar erger worden wanneer alle studenten in 1 bus moeten, 1 keer in het uur.

- Wanneer lijn 65 blijft of lijn 68 2 keer in het uur gaat rijden.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 02 december 2016 om 06:42 geantwoord

Goedemorgen Romi,

Allereerst onze excuses voor de verlate reactie. Jammer om te lezen dat de nieuwe dienstregeling voor jullie niet gunstig uit lijkt te pakken. Ik stuur je feedback door naar de vervoerskundige in de regio, zodat dit meegaat in de evaluatie van de dienstregeling.

^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door romipeeters