Mijn Klacht:
Mijn Klacht:
Ik heb een bestelling geplaatst op miniintheboxbox.com en krijg te maken met lightinthebox.com. Ik heb een redelijk prijzig ipadhoesje met toetsenbord voor mijn dochter besteld, ze wilde dit van haar eigen spaargeld kopen. Tijdens de bestelling werd aangegeven dat de verzendkosten gratis waren. Het product zou tussen 3-5 werkdagen verstuurd worden. Ik vond dit al een beetje sterk, want een pakket vanuit China kan nooit zo snel bij mij thuis zijn.
Verzendkosten & Verzekering waren gratis vanwege het bedrag van 42€ Mijn totale bestelling heb ik netjes betaald met ideal.
Nu hebben ze deze week een afleveringspoging gedaan, Echter ik moest een toeslag moest betalen van 19,95€ ?? Ik heb daarop het pakje niet aangenomen. Waar komt dit bedrag vandaan? Ik heb hier nooit wat over gelezen en dit is mij ook nooit verteld dit namelijk wel een zeer hoog bedrag en als ik dit van te voren wist had ik nog wel een keer nagedacht over mijn bestelling, ik vind dit erg sneu voor mijn dochter. Heen en weer gemaild, krijg telkens te horen dat het invoerrechten zijn. Ik wil dat ze het pakje terug nemen en mij het geld terug betalen maar krijg de volgende meldingen.
Ik mail hen het volgende:
Zojuist is UPS hier geweest om het pakketje, wat bij bovenstaand bestelnummer hoort af te geven. Echter, ik moest er nog wel even € 19,95 bij betalen. Dit heb niet geaccepteerd. Zo heeft u het product niet aan mij verkocht! Ik eis of het product geleverd zonder bijbetaling of zo spoedig mogelijk het bedrag retour gestort op mijn bankrekening.
Hoogachtend,
Krijg ik terug:
“Beste klant,
Over het algemeen brengt de douane invoerrechten en andere kosten op de ingevoerde artikelen in rekening volgens het douanebeleid. Ontvangers zijn verantwoordelijk voor alle extra kosten die komen kijken bij de douane-inklaring. LightInTheBox.com kan geen invloed uitoefenen over de douane rechten of invoerrechten en ontvangt hier niets van. Wij kunnen niet voorspellen wat er bij invoering (eventueel) aan kosten bij komt. Dit staat ook zo op onze website vermeld:
http://www.lightinthebox.com/nl/knowledge-base/c1185/a2865.html
LITB voegt geen belastingen, BTW, of andere verborgen kosten toe. U betaalt wat u op de checkout pagina ziet, namelijk het subtotaal van de artikelen plus de verzendkosten.
In de meeste landen moet u belastingen op ingevoerde goederen betalen. Soms worden op goederen onder een bepaalde waarde, of uit bepaalde categorieën, geen belastingen geheven. Deze regels zijn verschillend per land.
LightInTheBox bevindt zich in China. Wij zijn een Chinees bedrijf. Daarom wordt alles wat u bij ons koopt geïmporteerd en behandeld door de douane van uw land. Helaas is het onmogelijk voor ons om de regels, voorschriften, gewoonten, tradities, praktijken, schema’s, systemen, papierwerk, codes, wetten of beslissingen van alle landen in kaart te brengen. Om deze reden kunnen we geen advies over de belastingen in uw land verstrekken.
We kijken uit naar uw volgende winkelervaring bij LightInTheBox.com. Ook horen wij graag van u als u nog verdere vragen hebt.
Met vriendelijke groet,
De Klantenservice”
Ik weer:
Kan ik ervan uitgaan dat u het bedrag terugstort op mijn rekening?
Krijg ik weer terug:
“Beste klant,
Onze excuses voor het probleem dat u hebt vermeld. Wij willen u erop wijzen dat de extra kosten die u aan de koerier heeft betaald de invoerrechten van uw pakket zijn.
Aangezien wij u als onze belangrijke klant waarderen, willen wij 50% van de invoerrechten terugbetalen.
Laat ons aub het bedrag van de invoerrechten weten. Stuurt u aub ook een foto van de factuur van de invoerrechten op.
Met vriendelijke groet,
De klantenservice”
Ik weer:
Zojuist heb ik contact opgenomen met UPS. U, de firma Light in the box, kunt er ook voor kiezen het pakketje terug te nemen. Dat doet u niet. U laat mij extra betalen voor een bestelling waarbij u aangeeft dat de verzending gratis is. Ik vind dit niet kloppen! Ik heb het geld reeds aan u betaald en zet mij zodoende met de rug tegen de muur. Het ergste vind ik nog dat mijn dochter (9 jaar) het van haar eigen spaargeld heeft betaald. U begrijpt dat extra kosten voor haar meer wegen dan voor mij.
Ik ga hier echt mijn beklag over doen. U verschaft onduidelijke informatie. U zou bij het afsluiten van de betaling de mensen er duidelijk op moeten wijzen dat er nog invoerrechten moeten worden betaald.
Eerder heb ik ook een hoesje voor mijn grote IPad bij besteld en heb ik niets bij hoeven te betalen.
Ik ga ervan uit dat u mij gewoon het geld terug stort op mijn rekening en uw pakje terugneemt.
Met vriendelijke groet,
Tenslotte zij:
Beste klant,
Onze excuses voor het probleem dat u hebt vermeld. Wij willen u erop wijzen dat de extra kosten die u aan de koerier heeft betaald de invoerrechten van uw pakket zijn.
Aangezien wij u als onze belangrijke klant waarderen, willen wij 50% van de invoerrechten terugbetalen.
Laat ons aub het bedrag van de invoerrechten weten. Stuurt u aub ook een foto van de factuur van de invoerrechten op.
Met vriendelijke groet,
De klantenservice”
Vervolgens is door hen het ticket gesloten. Met andere woorden stikken of slikken!
Gewenste Oplossing:
– Ik wens het aankoopbedrag terug, aangezien LITB niet duidelijk is geweest over invoerkosten.
– ik wens een telefoonnummer zodat ik met hen duidelijk kan communiceren.
– Ik wens dat die voor personen na mij duidelijk word weer gegeven, zodat zulke zaken niet nogmaals voor doen.
Gewenste Oplossing:
Als Light in the box het geld terug op mijn rekening stort.
