Mijn Klacht:
Op het eerste oog ziet de site van LITB er netjes uit. Het oogt netjes en alle producten zijn overzichtelijk en duidelijk per kleur een maat. Deze maten lijken in eerste instantie op de Europese gangbare maten ( M,L,XL,XXL,XXXL ). Dus ik mijn producten bij elkaar gezocht en besteld. Netjes via iDeal kunnen betalen en ik kreeg ook netjes een ontvangstbevestiging binnen.
Mijn klacht bevat 2 punten
Het eerste punt gaat om het feit dat ik een bestelling heb geplaatst bij het afleveren van de bestelling (overigens bijna een maand later), werd mij gevraagd om nog even €20,50 bij te leggen (contant, want pinnen kon niet) voor de invoerrechten en extra belastingen. Mijn totale kosten voor mijn bestelling waren €39.40 dus de invoerrechten bedraagde de helft van mijn bestelkosten. Die er dus nog even bovenop kwamen. Ik heb gekeken of ik hiervoor wat kon vinden op de site. Echter via normale navigatie is dit niet te vinden. Dit is alleen via een omweg te vinden.
Goed, ik was allang blij dat mijn pakketje er eindelijk was. Eenmaal het pakketje geopend om de kleren te passen. Kwam ik nette per stuk verpakte kleding tegen. Het gaf mij al een goed gevoel. Terwijl ik de bloes wilde passen bleek deze veel en veel te klein. Dit had ik eveneens bij de broeken. Om er zeker van te zijn dat ik de juiste maten had besteld en binnen gekregen heb ik de bon en de broeken nogmaals op de maat gecontroleerd en deze kwamen beide overeen en waren ook de maten die ik besteld had (Bloes – XXXL & 2 broeken – XXL).
Hierna direct contact gezocht met de klantenservice, deze wisten mij uiteindelijk te vertellen dat er een maattabel was waarin de maten stonden. Hiernaar gezocht te hebben bleken ze totaal andere maten te hanteren.
S -> XXS,
M -> XS,
L -> S,
XL -> M,
XXL -> L,
XXXL -> XL,
XXXXL -> XXL,
Voor mijn gevoel is dit gewoon misleiding van de consument.
Gewenste Oplossing:
Ik ben tevreden als ik de producten kostenloos terug kan sturen en ik mijn aankoop bedrag terug krijg. De invoerrechten laat zal ik
