Klacht: Lidmaatschap niet omtezetten naar zoon

Jolanda van Putten op 10 september 2021 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Door medische redenen kan ik niet sporten. Mijn zoon wil graag met mijn pasje gaan sporten, maar dat mag niet omdat het lidmaatschap op mijn naam staat en niet die van hem. Ik heb van hun een mail ontvangen met daarin de mededeling dat ik een medische verklaring moet opsturen en dat ze dan mijn lidmaatschap kunnen stopzetten. Ik die zelfde mail heeft de medewerkster van Basic fit een datum genoemd van wanneer zij mijn lidmaatschap heeft stop gezet, die datum is ruim 8 maanden geleden. Dus eigenlijk heb ik op dit moment geen lidmaatschap meer en ik betaal nog wel. Uiteindelijk zou mijn lidmaatschap met onmiddellijke ingang en met terugwerkende kracht stopgezet moeten worden. Bij Basic-Fit blijven ze zeggen dat ze een medische verklaring mogen vragen. Ik heb op verschillende sites gelezen dat artsen die niet mogen afgeven ivm privatie gevoelige gegevens.

Mijn zoon wil heel graag blijven sporten bij Basic-Fit. Ik zou dus graag mijn lidmaatschap overzetten op naam van mijn zoon. Het gaat alleen over zijn voornaam en geboortedatum. De rest blijft allemaal hetzelfde.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 11 september 2021 om 09:04 geantwoord

Beste Jolanda,

Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht, wij waarderen dit enorm.

Vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan. Onze excuses hiervoor!

Het is spijtig genoeg niet toegestaan om een lidmaatschap over te dragen aan iemand anders. Wegens medische redenen kun je jouw lidmaatschap opzeggen, ook als je nog binnen het eerste jaar zit. Om dit voor je te kunnen regelen, ontvangen wij graag een medisch document. Dit kan een afsprakenkaart of verwijsbrief zijn. Zodra wij dit heb ontvangen, kan ik de opzegging voor je in orde maken.

Voor nu is het lidmaatschap opgezegd met als eerstmogelijke einddatum: 1-6-2022. Deze datum zit dus in de toekomst.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd!

Het Social Team van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door Jolanda van Putten