Klacht: Levering van internet uitgesteld

Marita Saib op 14 oktober 2020 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Ik heb op 25 september voor stroom en gas gekozen van jullie, hierbij de optie genomen om ook internet via jullie af te nemen. Stroom en gas ging gelijk in, internet kon pas als gewenste startdatum op 13 oktober ingaan. Geen probleem zat midden in een verhuizing. 2 mails ontvangen dat de definitieve activatiedatum 13 oktober is en dat we vooral niet voor die tijd alles moesten aansluiten. 13 oktober om 7 uur ’s avonds pas alles aangesloten om via de chat (want telefonisch waren ze niet meer bereikbaar) te horen te krijgen dat de datum is uitgesteld naar 26 oktober! Omdat er toch thuis gewerkt moet worden vandaag gebeld om contract te annuleren zodat ik ergens anders binnen 3 werkdagen internet kan afnemen zeggen ze nee dit kan niet meer kosteloos! We hebben u op de hoogte gesteld dat de datum 26 oktober is per mail op 7 oktober. Ik neem de mail erbij en er staat toch echt 13 oktober en niet 26 oktober.
Oxxio mag dus eenzijdig besluiten de leverdatum uit te stellen maar ik als klant mag niet zeggen dat ik dan liever geen gebruik meer maak van deze dienst en het contract wil ontbinden. De dienst is nog niet eens geleverd, maar ik zit er wel aan vast. En erg leuk dat jullie zeggen dat er geen kosten in rekening zullen worden gebracht maar als ik geen contact had opgenomen hadden jullie niet eens geweten dat er geen actieve internetverbinding mogelijk is op dit moment (volgens jullie medewerkers) en alsnog kosten in rekening gebracht. Immers volgens jullie systeem zou er internet worden afgenomen vanaf 13 oktober en niet 26 oktober!
Echt een belachelijke service!

Kosteloos contract ontbinden zodat ik ergens anders internet kan afnemen en niet 2 weken langer niet thuis kan werken!

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 20 oktober 2020 om 15:56 geantwoord

Goedemiddag,

Vervelend dat het nog steeds niet is opgelost.
Ik had u ook gevraagd om de email even via de chat te doen als bewijsmateriaal dat wij verkeerd hebben gecommuniceerd, zodat het eventueel kosteloos ontbonden kon worden.
Helaas kan ik hier verder niets van terug vinden.

Bij de aanmelding kun je altijd de wensdatum aangeven, welke meestal ook de definitieve plantdatum wordt. In uw geval is er door KPN aan ons doorgegeven dat het pas mogelijk was per 26 oktober i.p.v 13 oktober. Van u heb ik begrepen dat er toch 13 oktober als definitieve plandatum was gecommuniceerd.
Dit had inderdaad niet gemogen, waarvoor onze excuses!

Graag hoor ik wat wij alsnog voor u kunnen betekenen!

Dick - Oxxio Telecombeheer

Marita Saib

Heeft op 20 oktober 2020 om 16:53 geantwoord

Ik heb het geprobeerd via de chat maar ik kreeg van de robot te horen dat de chat tijdelijk niet bereikbaar was, daarom heb ik wederom gebeld, toen gaf de medewerker aan de telefoon aan dat het niet ontbonden kon worden, dus ik heb een mail gestuurd met hierin de mail waarin de definitieve datum bekend werd gemaakt.
Graag ontvang ik een bevestiging dat het kosteloos ontbonden word.

Bericht van Oxxio

2 jaren geleden - Goedemiddag, Ik zie dat mijn collega het contract inmiddels al kosteloos heeft ontbonden voor u. Mocht u nog vragen hebben, horen wij graag van u. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Alle klachten die gemeld zijn door Marita Saib