Klacht: Levering mobiel

op 13 december 2017 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Vandaag ongeveer 2 uur aan de lijn geweest met Tele 2. Tele 2 maakt gebruik van de leveringsdiensten die OPD aan Tele 2 verleent. Ik heb zojuist een abonnement verlengd bij een hulpzame medewerker.

Maar wat ik vandaag heb meegemaakt is uniek. Allereerst moest ik een afspraak maken bij OPD voor de bezorgdatum. Dit was woensdag 20 dec als eerst mogelijk. Ik heb deze afspraak gelijk vastgelegd.

Ik ben op wintersport en zou daarom niet aanwezig zijn op de bezorgdatum. Toevallig is er een tele 2 winkel bij mij in Alkmaar. Als consument bedacht ik, dat ik mijn net bestelde telefoon, daar wel af zou kunnen halen (in plaats van de opgegeven bezorgdatum) Ik heb daarom gelijk de klantenservice gebeld. De medewerker die ik als eerste heb gesproken vertelde mij dat ik mijn net bestelde mobiel op zou kunnen halen in de winkel, indien ik geen afspraak zou hebben gemaakt met OPD. Dit ivm de logistiek binnen OPD. Volgens de medewerker zou ik OPD moeten bellen om te kijken of zij de mobiel eventueel eerder konden leveren. Als dit niet mogelijk zou zijn, dan zou ik de afspraak moeten annuleren bij OPD, zodat Tele 2 een afspraak in de winkel zou kunnen maken. Ik heb daarom OPD gebeld om de bezorging te annuleren. Vervolgens heb ik weer gebeld naar de klantenservice van Tele 2. Uiteraard weer enorm lang moeten wachten totdat ik een medewerker aan de lijn kreeg. Tijdens het gesprek vertelde de medewerker mij dat mijn totale abonnement geheel is afgezegd, wat ik vanmiddag juist allemaal met de medewerker (45 minuten) heb geregeld. Ook vertelde de medewerker mij dat zij helemaal geen afspraken in de winkel kunnen maken.

Resultaat: mijn nieuwe abonnement is volledig afgezegd en ik kan geen afspraak in de winkel maken om mijn toekomstige mobiel op te halen.

Volgens mij is het doel van een klantenservice om klanten te helpen en je in de klant zijn probleem te verplaatsen. Het gevoel wat mij nu is gegeven, is het tegendeel. Daarbij ben ik na ongeveer twee uur lang bellen alsnog niks opgeschoten.

Als alles omtrent mijn toekomstige abonnement goed geregeld wordt door Tele 2

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Yannickba86