Klacht: Levering en plaatsing kast

Maaike Scholz op 14 september 2021 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Schandalige service Ikea
Bij Ikea Haarlem heb ik op 3 september een pax kast besteld ter waarde van € 975
Kijk even of dit klopt € 777 € 129 39 € 30 ( montage bezorging mand)
Deze werd op 8 september bezorgd. Helaas ontdekte de chauffeur later dat er een paar planken in de auto waren blijven liggen. Hij kon die niet meer afleveren en we moesten maar nieuwe bestellen! Omdat er ook planken beschadigd waren, toch maar even gebeld met Ikea. De oplossing was dat ik ze “gratis” zelf mocht komen ophalen! Ter compensatie kreeg ik en tegoedbon van, let wel € 5.
Op 11 september werd deze gemonteerd door de monteurs van Ikea. Bij het in elkaar zetten bleek dat de deuren van de kast niet voldoende open konden en is de montage afgebroken. Vervolgens hebben wij bij de servicebalie om advies gevraagd wat er gedaan kon worden. Het advies was om een kast van 2m hoog te leveren i.p.v. 2.36m hoog. De 5 deuren van 2,36m konden dan retour genomen worden, maar de basiskast van 2,36 bij 1,75m wilde men niet retour nemen omdat deze niet meer in de doos zat. Advies was haal hem zelf maar uit elkaar en zet hem maar op Marktplaats. Al met al is er daar aan de servicebalie ruim twee uur verstreken. Uiteindelijk werd aangeraden om toch maar exact dezelfde kast maar dan 2m hoog te leveren. Deze zou dan op € 426 komen. Na veel rekenen en met tussenkomst van nog een andere deskundige bleek dat we zelfs met de kleinere kast nog € 77 bij moesten betalen. Dat vond ik toen al heel vreemd. De deuren van 2,36m zouden de volgende dag op zaterdag 11 september worden opgehaald en ook de nieuwe kast zou dan geleverd worden. Helaas zouden daar dan wel twee verschillende vrachtauto’s voor komen, want het kon om een of andere duistere reden niet in dezelfde auto heen en terug. Wederom dus weer een volle dag kwijt , want de zending kwam tussen 9 en 22 uur! Het ophalen verliep conform het bericht maar er werd niets gebracht. Vervolgens een mail ontvangen waarin stond dat de zending niet betaald zou zijn en dat de kast dan pas de volgende dag (op zondag!) tussen 9 en 15 uur zou komen mits de rekening betaald zou zijn. Na gebeld te hebben ( wederom eindeloos in de wacht!) bleek dit een administratieve fout en de kast zou nu inderdaad toch op zondag komen.
Na weer tevergeefs de hele zondagochtend en middag gewacht te hebben toch maar weer gebeld. Er was weer een fout gemaakt en de hele bestelling moest opnieuw ingevoerd. Over drie werkdagen zou ik gebeld worden hoe het nu verder zou gaan.
Tot op heden nog niet gebeld . Wel krijg ik het bericht dat de kast woensdag gemonteerd wordt . Welke kast ????
Hoe denkt Ikea dit te compenseren?

Dat Ikea mij tegemoet in bezorgkosten , montage kosten en alle tijd die ik besteed heb in het filiaal , wachtend thuis en aan de lijn

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Maaike Scholz