Klacht: Leveren een ondeugdelijk ruiltoestel en laten mij opdraaien voor herstelkosten

op 12 september 2018 over Geeksquad in de categorie Verzekering

Nadat mijn oude toestel niet meer gemaakt kon worden krijg ik een ruiltoestel iPhone 6s (naar achteraf blijkt een refurbished toestel, echter ben ik hier nimmer door hen van op de hoogte gesteld) van qeeksquad. Naast het feit dat ik ieder kwartaal een premie van bijna 60 euro moet betalen, betaal je voor iedere verzekeringsclaim ook 60 euro, tenzij het een herstelreparatie betreft.

Nadat ik het toestel nog geen week in gebruik heb, vertoont het ineens een grote streep over mijn scherm en doen de volumeknoppen het niet meer. Tevens blijkt de batterij een erg korte levensduur te hebben.

Ik heb de telefoon op geen enkel moment laten vallen en er zat absoluut geen barst in het scherm danwel enig krasje op de telefoon toen ik het toestel na een week weer inleverende voor de herstelreparatie. Kortom het ruiltoestel zag er nog precies hetzelfde uit als toen ik het ontving.

Geeksquat bericht mij vervolgens dat ze geconstateerd hebben dat er een barst in het scherm zit en het ruiltoestel waterschade heeft. Hoe dan? Ik ben van mening dat zij mij geen deugdelijk ruiltoestel hebben geleverd.
Het toestel heeft hoogstens een paar regendruppels gevangen, maar dit had nooit tot waterschade kunnen leiden als het een deugdelijk product betrof.

Dat dit gebeurd, is al niet oké, maar dat ze mij vervolgend opnieuw 60 euro eigen risico laten betalen is schandalig. Omdat het waterschade betreft, zien ze het niet als een herstelreparatie maar als een nieuwe claim. Ik vind dit onbegrijpelijk.

Wie verteld mij dat het ruiltoestel niet al waterschade had voordat het toestel werd opgelapt? Ik kan alleen vertellen dat het toestel nadat ik het in gebruik heb genomen niet in contact is geweest met water, afgezien van een paar regendruppels. Een normale iPhone 6s moet dit kunnen hebben, tenzij het toestel niet in orde is. Of misschien is het scherm er niet goed opgezet, waardoor het zo vatbaar was voor schade. Ik weet her niet. Desalniettemin concludeer ik dat het ruiltoestel niet deugdelijk was en ze mij nu laten opdraaien voor de herstelkosten.

Ik moet het toestel nog ophalen in de winkel en moet dan opnieuw die 60 euro eigen risico betalen. Ik wil dat die gecompenseerd worden.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Geeksquad

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Geeksquad nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door LB1