Klacht: Lesmateriaal en werkwijze.

op 10 maart 2017 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Toen ik begin dit jaar aangaf geïnteresseerd te zijn in een opleiding bij de LOI werd ik daar regelmatig over gebeld.
Ik merk dat nu ik een klacht heb en er over denk te stoppen ze niet zo happig zijn op contact.

Ten eerste is het lesmateriaal van de cursus niet up-to-date. Er wordt verwezen naar regelgeving die in 2013 zal worden gewijzigd.

Ten tweede is het eerste deel niet doorheen te komen en heb je het idee alsof je voor dierenarts aan het leren bent.
Vervolgens wordt er in het tweede deel aandacht besteed aan een breed scala van dieren.
Je leert over paarden, koeien, kippen, varkens, geiten, knaagdieren, terwijl het diploma straks voor honden en katten geschikt is.

Er is een klassikale cursus in Barneveld voor hetzelfde diploma en die vertelde mij aan de telefoon dat ze meer mensen van de LOI krijgen en dat de lesstof bij hun uitsluitend over honden en katten gaat. Het is dus niet eens nodig!

Om te kunnen stoppen ben ik verplicht nog drie maanden door te betalen aan LOI, voor lesstof waar ik dus totaal niets aan heb!

Gewenste Oplossing:

Als er sneller op mijn vraag/klacht gereageerd wordt en hier geen week over wordt gedaan!

Mocht ik besluiten te stoppen, zou ik ook de volgende drie maanden niet willen betalen.
Gezien ik mij nogal belazerd voel m.b.t. het begin van deze cursus waar ik NIETS aan heb.

Toen ik net begon in januari wilde ik eigenlijk al gelijk stoppen omdat ik het lesmateriaal te pittig vond maar heb besloten door te gaan.
Tot ik op het forum las dat meer cursisten dit gevoel hadden en het dus niet aan mij lag.
Toen daar vorige week de delen over de andere dieren bij kwamen (nadat ik het eerste deel even had gelaten voor wat het was, halverwege) baalde ik dat ik niet binnen de bedenktermijn gewoon gestopt was.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

7 maanden geleden - Beste Marije, We hebben inderdaad je klacht ook per e-mail ontvangen. Je klacht is doorgestuurd naar de servicemanager. Ik zal een verzoek indienen om je spoedig een reactie te sturen op je klacht. Ik hou het voor je in de gaten en zodra er een reactie is laat ik het direct weten. Met vriendelijke groet, Patricia Namens LOI Webcare

Bericht van LOI

7 maanden geleden - Beste Marije, Hierbij kan ik je informeren dat je klacht inmiddels is beantwoord per e-mail. Met vriendelijke groet, Dany LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht Marije Slager

6 maanden geleden - Er wordt helemaal niet inhoudelijk op mijn klacht gereageerd! Ik hoop zsm van de LOI af te zijn, ben inmiddels ook gestopt met de cursus. En zal iedereen nadrukkelijk afraden ooit met jullie in zee te gaan. Geld verdienen, dat staat bij jullie voorop. Niet inhoudelijk hoogwaardige opleidingen aanbieden. Als jullie zeker waren van de kwaliteit was er ook niet zo'n absurde opzegtermijn van 3 maanden. En dan kon er tenminste fatsoenlijk op mijn email worden ingegaan, ipv de standaard berichten die ik nu telkens ontvang.

LOI

Heeft op 21 maart 2017 om 10:14 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 21 maart 2017 om 10:42 geantwoord

Mensen 2 weken de tijd geven om zich te bedenken over lesstof die verspreid is over 16 maanden.
Als ik zelf nu toch al aangeef dat het bij andere instanties anders gaat, dat ze daar ook al op de hoogte waren van de belachelijke eisen in het Anatomie gedeelte en de onzin van het leren over andere dieren dan honden en katten, waarom wordt hier dan niets aan gedaan?!
Waarom wordt hier niet naar gekeken en gezegd \"Je hebt er zelf voor gekozen niet te annuleren binnen herroepingsrecht.\"
Hoe wordt er dan tegemoet gekomen naar de klacht? De gegronde klacht die ik heb.
Verschuil je niet achter voorwaarden, ga inhoudelijk in op wat ik te zeggen heb!
Het is niet wettelijk bepaald om over andere diersoorten te leren!
Het gedeelte anatomie is bij jullie even groot als de gehele cursus elders!
Nogmaals, jullie bieden geen hoogwaardige opleidingen.
Jullie proberen smerig geld te verdienen, schaamteloos!
Wanneer ik interesse heb in een opleiding word ik 3x in de week gebeld en de toon is ook heel anders dan nu, wanneer er bijna een maand verstrijkt voordat mijn klacht \"opgelost\" is!
Binnen dat herroepingsrecht hoor je ook niks van de LOI.
Zo jongens, geld is binnen! Zo zijn de voorwaarden. Jammer dat je er zo over denkt maar je hebt er zelf voor gekozen om door te zetten!
Bureaucratisch gezien staan jullie natuurlijk volledig in jullie recht, maar het siert LOI van geen kant om dit op deze manier af te handelen.
Dat geldt overigens voor alle klachten die ik hier terug lees betreft LOI.

Alle klachten die gemeld zijn door Marije Slager