Klacht: lekkende koelkast

op 11 juli 2016 over BCC in de categorie Electronica Winkels - ketens

Bij BCC samsung een koelkast gekocht voor bijna 900 euro, volgens de verkoper een goede keuze waar we jaren plezier van zouden hebben.
Binnen de 3 jaar lekkage aan een slang in de koelkast.
Kreeg ik een coulance reparatie voorstel van samsung van ruim 220 euro.
Ik mag er als consument van uitgaan dat een apparaat van deze prijs toch zeker 7 jaar kosteloos mee gaat.
11 dagen gelden mails naar bcc verstuurt over de opgave, maar geen enkele reactie.
Inmiddels 1,5 uur in de wacht gehangen maar de afdeling die dit behandeld kunnen we niet bereiken, u moet afwachten en mailt u het anders nog is.

Tip, koop nooit wat bij BCC, ze zijn duurder als via webshop maar de service is nog slechter ook.
Nooit meer.

Als BCC toegeeft dat een lekke slang op een las een fabrieksfout is en binnen 3 jaar onder garantie word opgelost.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar BCC over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door BCC in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat BCC een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BCC

Heeft op 15 juli 2016 om 08:51 geantwoord

Beste heer/mevrouw Van Kampen,

Wat vervelend om te horen dat er een defect is ontstaan aan uw koelkast.
De koelkast is buiten garantie maar nog binnen de levensduur. Het kan zijn dat u binnen de levensduur kosten heeft aan reparatie. Bij een levensduur verlengende reparatie levert u een bijdrage in de kosten, hierbij wordt rekening gehouden met de leeftijd van het apparaat, op basis van de afschrijvingsmethode en levensduur volgens Uneto-Vni. Gebruikersfouten en onheil van buitenaf zijn hierbij uitgesloten.
Blijkt het apparaat non-conform dan worden de reparatiekosten (achteraf) volledig vergoed.
Na het bezoek van de erkende monteur, ontvangen wij graag een kopie van het reparatie rapport (of een gespecificeerde prijsopgave ) zodat wij kunnen beoordelen of u recht heeft op restitutie of coulance en of dit bij bezoek al verrekend of gedeeltelijk verrekend is.

Mocht u hier nog vragen over hebben hoor ik het graag van u.

Mieke
BCC

Heeft op 27 juli 2016 om 08:31 geantwoord

Hoezo is deze klacht gemarkeerd als opgelost??

Alle klachten die gemeld zijn door Dtea