Klacht: Lekke koppakking

op 22 februari 2018 over Toyota in de categorie Automerken

In april 2017 een Toyota Verso gekocht van een particulier. Dit was een auto die is geimporteerd uit Duitsland en in 2012 geleverd is door Toyota Duitsland en in 2013 in NL is geregistreerd. In jun 2017 zei de dealer al dat er licht koelvloeistofverlies was. In januari 2018 zei de dealer tijdens de servicebeurt vervolgens dat er oliesporen in de koelvloeistof zaten en de koppakking waarschijnlijk vervangen moest worden. Ik heb hen uitgelegd dat de auto toen de problemen begonnen 5 jaar oud was met 132.000 km op de teller en gevraagd of dit onder de coulance regeling gerepareerd kon worden. Verzoek is door Toyota NL afgewezen omdat de auto door Toyota DL is geleverd. Ik heb de dealer en Toyota DL meerdere keren aangeschreven zonder een reactie te krijgen. Daarna klantenservice Toyota DL gebeld en deze hebben mijn claim telefonisch afgewezen. Tenslotte de auto bij de dealer in NL aangeboden welke constateerde dat er naast de koppakking ook 4 complete zuigers vervangen diende te worden. Totale kosten €3.500! Deze auto is altijd dealer onderhouden en ik kan mij niet voorstellen dat een 5 jaar jonge diesel met 132.000 km met dit soort problemen mag kampen en ben als trouwe Toyota-rijder (3 Toyota’s!) zeer teleurgesteld in dit merk en de slechte service van de importeurs!

Als Toyota deze reparatie onder de coulance regeling repareerd

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Toyota

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Toyota nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Toyoverso