Klacht: Leenbakker Zutphen levert beschadigde gordijnen na bijna 4 weken wachten

op 04 juli 2012 over Leen Bakker in de categorie Woonwarenhuizen

Begin juni 2012 in between gordijnen besteld. Deze komen na 4 weken dan eindelijk binnen. Bij het uitpakken constateren we een aantal beschadigingen veroorzaakt door plastic labeltjes die ze er voor het gemak maar door de gordijnen heen hebben vastgemaakt. Aangezien dit een hele dunne stof is blijft dit dus op enkele plaatsen goed zichtbaar. Er van uitgaand dat het wellicht meevalt als ze eenmaal hangen ( de beschadiging zit in aan de zijkant )hebben we besloten dit dus na het ophangen opnieuw te beoordelen. Nu vinden wij achteraf dat los van de beschadiging de gordijen ook nog eens erg veel speling hebben aan de onderkant. Ook niet zo’n fraai gezicht en dus dubbel pech. De andere gordijnen waren wel goed qua maat gek genoeg en daar is kennelijk de zelfde marge voor berekend ( misschien dus ook wel een maakfout ) Al met al voor ons genoeg reden om ze te retourneren om de beschadigingen te laten herstellen. Leen bakker stuurt ze vervolgens op naar hun atelier, daar wordt beoordeelt dat ze helemaal opnieuw moeten worden gemaakt. Wij hebben daarbij het verzoek aangezien ze toch opnieuw moeten worden gemaakt of ze in dat geval ook wat langer mogen cq met minder speling. Dit verzoek wordt in de wind geslagen en is niet mogelijk. Ze hanteren een ruime marge vind ik achteraf en dat staat lang niet altijd netjes. Ze kunnen slechts onder garantie worden gemaakt maar alleen identiek aan het eerst model. Krom vind ik, nietwaar? Wij zijn bereid om de de eventuele extra cm aan stof te betalen maar Leenbakker blijft bij haar standpunt. Als we het anders willen betalen we gewoon opnieuw de volledige rekening was het antwoord en is er ook geen sprake van een garantieafhandeling of een tegemoetkoming in welke vorm dan ook. Ik vind dit een zeer slecht manier om met klanten om te gaan.

Nieuwe onbeschadigde gordijnen onder garantie en een gepast excuus voor de late levering en beschadigingen.
Kosten voor de extra 1.5 cm lengte aan stof mogen aan ons worden doorberekend. Schuldvraag lengteverschil blijft trouwens ook dubieus.
P.S de gordijnen worden inmiddels sinds vandaag opnieuw gemaakt volgens de oude condities.....weer een domper dus zodadelijk over een aantal weken. Hopelijk komen we er bijtijds op een nettere manier tot een oplossing, al was dit niet mogelijk volgens een medewerkster van dit filiaal, zij kan er waarschijnlijk zelf ook niets aan veranderen en staat ook niet ter discussie.

Alle klachten die gemeld zijn door roscocoltrane