Klacht: Lang wachten voor een herkansing

op 04 september 2018 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik heb te horen gekregen van mijn examinator dat ik ben gezakt voor mijn examen (voorlichting mondverzorging) maar ik gaf aan dat ik in oktober klaar ben met mijn opleiding bij LOI. Zij gaf aan dat zij er een notitie van maakt en ik LOI moet bellen zodat zij mij nog snel ergens tussen kunnen stoppen in september en ik alsnog mijn herkansing kan doen. Ik krijg te horen van LOI dat dat niet mogelijk is omdat ”alles helemaal vol zit’ en ik waarschijnlijk tot januari – maart moet wachten voor een herkansing! Dat is bijna een half jaar. Dit is gewoon tijdsverspilling, ik betaal elke maand zoveel geld en uiteindelijk helpen ze je met NIETS. Het examen zelf duurde niet eens 15 minuten in totaal terwijl ze aangaven dat het ”60 minuten” zou duren. Toen ik daar aankwam kon ik ook al 35 minuten eerder beginnen met mijn examen. Ik vind dit gewoon echt niet kunnen, verspilling van tijd.

Als ze mij niet zo lang laten wachten voor een herkansing en gewoon laten herkansen deze maand

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 05 september 2018 om 15:06 geantwoord

Beste Ebru,

Bedankt voor je bericht!

Wat jammer om te lezen dat je gezakt bent voor het examen! Naar aanleiding van jouw bericht wil ik het een en ander graag toelichten.

Praktijkexamens worden in rondes georganiseerd. Zodoende vinden de rondes voor het examen Voorlichting en Mondverzorging tweemaal per jaar plaats. Vaak betreft dit meerdere data per examenronde.

Na het maken van het examen, mag de examinator je niet informeren over een definitief besluit omtrent de uitslag. De beoordeling van de examinator gaat eerst langs meerdere controleposten, voordat de definitieve uitslag van jouw gemaakte examen wordt gecommuniceerd. Mocht de examinator een uitspraak over jouw uitslag of een mogelijkheid tot herkansen hebben gedaan, dan wil ik hiervoor mijn excuses aanbieden. De examinator is niet degene die hier een beslissing over neemt. Dit signaal is doorgestuurd naar ons examenbureau. Wanneer het nodig is, zullen wij contact opnemen met de desbetreffende examinator.

Daar het vaststellen van de definitieve uitslag langer duur, heeft elke student de mogelijkheid om het examen eenmaal per examenronde af te leggen. De planning voor de examenrondes worden vooraf vastgesteld. Wegens organisatorische redenen is het niet mogelijk om hetzelfde examen op een latere datum in dezelfde examenronde af te leggen. Om deze reden kunnen wij jou niet binnen de huidige examenronde inplannen om het examen een tweede keer af te leggen.

De eerstvolgende mogelijkheid om het examen af te leggen, zal in het voorjaar van 2019 zijn. Je zal tegen die tijd geïnformeerd worden over de examendata via het examenoverzicht op jouw LOI Campus.

Ik wens je alvast veel succes met de herkansing. Mocht je aanvullende vragen hebben, aarzel dan niet om deze te stellen!

Alain, LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Eturkeli