Klacht: Lang wachten op registratiecode

op 04 juni 2018 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Voor de cursus boekhouden met Exact is bij module 3 een registratiecode nodig om verder te kunnen. In de lesstof staat dat deze apart per email moet worden aangevraagd (wat al raar is want waarom krijg je die niet gelijk?).
Woensdag ochtend 30 mei per e-mail om die code gevraagd. Op maandag 4 juni einde middag nog steeds geen reactie. Ik wil graag verder maar dat kan dus niet. Gebeld met de klantenservice en dan wordt verteld dat dergelijke codes niet meer per e-mail morgen worden verstuurd maar enkel nog per post. Nu wordt het na mijn telefoontje per post opgestuurd (als het goed is) wat ook weer eens 5 werkdagen kan duren. Naar mijn mening super onnodige vertraging hier door opgelopen. Stop die code gewoon meteen in die doos met al het lesmateriaal.

Helemaal tevreden gaat niet meer lukken. Want ik vind dit een zeer amateuristisch en onnodig omslachtig proces. Ik wacht nu op de code per post. Als die is ontvangen kan ik in elk geval verder hoop ik.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 06 juni 2018 om 14:49 geantwoord

Beste Cyril,

Bedankt voor je bericht!

Wat jammer om te vernemen dat je het op deze manier ervaart. Graag zou ik voor opheldering zorgen omtrent deze situatie.

Bij het aangaan van een studie, hanteren wij een bedenktermijn van 14-dagen na het tot stand komen van de overeenkomst. Daar er kosten verbonden zijn aan de licentiecode, zullen wij deze niet direct toesturen. Wanneer een student ervoor kiest om zijnhaar opleiding te annuleren, zullen de kosten voor de licentiecode alsnog in rekening worden gebracht. Om deze onverwachtse kosten te voorkomen, hebben wij ervoor gekozen om de desbetreffende code pas na de bedenktermijn beschikbaar te stellen.

Hiernaast zijn wij van mening dat studenten over voldoende lesmateriaal beschikken om de eerste twee weken door te komen. Wanneer de student de code nodig heeft, kan hijzij deze aanvragen per e-mail. Wij streven ernaar om e-mail binnen vijf werkdagen te beantwoorden. Wij hebben jouw e-mail op 30-5-2018 ontvangen, waarna wij deze op 5-6-2018 van een antwoord hebben voorzien. Dit valt binnen de reactietermijn van vijf werkdagen.

Wegens de aangescherpte AVG-wet kunnen wij geen persoonlijke gegevens en dergelijke codes meer per mail versturen. Wij vragen je begrip hiervoor.

De brief met de code is reeds verzonden. Ik ga ervan uit dat je deze brief in de loop van deze week op de mat kan verwachten. Mocht dit niet het geval zijn, dan verneem ik dit graag middels een e-mail aan [email protected]

Ik ga ervan uit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je vragen hebben, aarzel dan niet om deze te stellen.

Alain, LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Annoyed123