Klacht: lang in de wacht – voor het afroepen van e-meter

op 26 september 2016 over Stedin in de categorie Energieleveranciers

Stedin realiseert jaarlijks zo’n 50 aansluitingen voor Reggefiber. Het valt mij op, dat het afroepen van de e-meter lang duurt via de telefoon. Je staat minstens 10 minuten in de wacht, voordat er een keer wordt opgenomen bij Stedin Meetbedrijf

Vandaag een toppunt. 40 minuten in de wacht te staan en om de 30 seconden te horen krijgen, “nog een ogenblik geduld, u zo spoedig mogelijk wordt geholpen”….
Daarna gestopt met bellen, morgen een nieuwe poging.

Ik hoor graag van u, wat u voor Reggefiber/KPN kan betekenen om in het vervolg de wachttijd te verkorten.
Het liefst zie ik dat de e-meter door de aannemer van Stedin wordt gemaakt (zoals bij Liander), tegelijk met het realiseren van de e-aansluiting. Het separaat regelen van de e-meter kost extra tijd, wat onnodig is.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Stedin over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Stedin in behandeling genomen

Bericht van Stedin

2 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Aller eerst onze excuses voor onze late reactie. Gezien de omstandigheden was het helaas niet mogelijk eerder te reageren. Wat vervelend dat de procedure rond het maken van een afspraak voor het plaatsen van meters op nieuwe aansluitingen niet naar verwachting verloopt. Een wachttijd van 10 minuten of langer zou zeker niet de norm mogen zijn, excuses voor het ongemak! Helaas is de planning van Stedin Meetbedrijf soms minder goed bereikbaar. We doen ons best dit zo snel mogelijk weer op orde te hebben. Eventueel zou u contact op kunnen nemen met onze klantenservice via telefoonnummer 088 896 39 63 (08:00-17:00). Zij kunnen dan het verzoek voor het maken van een afspraak bij de planning neer leggen. Dit zou de wachttijd voor u moeten verkorten. Daarnaast geeft u aan dat het proces voor meter plaatsting anders verloopt bij netbeheerder Liander. Het is begrijpelijk dat u hier graag uniformiteit in ziet. Bij Stedin zijn het aanleggen van de aansluiting en het plaatsen van de elektriciteitsmeter twee aparte processen. Het plaatsten van een elektriciteitsmeter betekend namelijk dat de aansluiting in gebruik genomen wordt en hier zijn nog aanvullende eisen voor. Om te voorkomen dat iemand oneigenlijk gebruik maakt van een aansluiting, wordt de elektriciteitsmeter na een extra controle geplaatst. Wij hopen u zo voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u verdere vragen hebben, dan horen wij dat natuurlijk graag. Met vriendelijke groeten, Nicole Stedin

Reactie van de melder van de klacht Reggefiber regio West

1 maand geleden - Beste Nicole, Bedankt voor uw bericht en bedankt voor de excuses, maar daarmee verandert er weinig. Vandaag andermaal een 16minuten in de wacht gestaan (printscreen is aanwezig). Ik zal daarmee vast niet de enige zijn geweest. Ik zou graag met u in gesprek willen om te kijken, of het proces voor ons als Reggefiber (onderdeel van KPN) zijnde anders ingericht kan worden. Wij laten immers jaarlijks vele aansluitingen realiseren. Ik zie daar kansen cq oplossing om de twee aparte processen in elkaar te laten vloeien. Het zou u en ons beide voordelen opleveren! Is het mogelijk om daar met u in gesprek over te gaan? U kunt mij bellen op 06-46268169. In afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, C. Nederend Reggefiber (onderdeel van KPN)

Bericht van Stedin

1 maand geleden - Geachte heer, mevrouw Nederend, Op uw vraag om met ons in gesprek te gaan, heb ik een collega van de betrokken afdeling gevraagd contact met u te nemen. Zij zitten veel dieper in het proces en kunnen hopelijk al uw vragen beantwoorden. Wij hopen u zo voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u verdere vragen hebben, dan horen wij dat natuurlijk graag. Met vriendelijke groeten, Nicole Stedin

Alle klachten die gemeld zijn door Reggefiber regio West