Klacht: Laminaatvloer niet bezorgd

RoSmit op 29 oktober 2017 over [email protected] in de categorie Koeriersbedrijven en post

Na een week geleden bij Karwei een laminaatvloer te hebben besteld zou deze op zaterdag 28 oktober bezorgd worden tussen 16:45 en 19:45. Tegen het einde tijdvak werd gemeld dat ze onderweg waren en de vloer er over een half uur zou zijn. Een half uur later werd gemeld dat de bezorging niet gelukt was, zonder dat er op wat voor manier dan ook met ons contact gezocht was. Er was dus ook geen poging gedaan om aan te bellen. Omdat er door [email protected] zelf zo een laat tijdstip is uitgekozen, was er nergens meer iemand telefonisch bereikbaar. Voor ons heeft dat de volgende gevolgen gehad:
– De laminaatlegger die voor maandag was ingehuurd moest worden afgezegd.
– Het eerstvolgende bezorgmoment dat we konden uitkiezen is pas woensdag 1 november, maar dan kan er niemand aanwezig zijn om de vloer aan te nemen aangezien het een werkdag is.
– De volledige verhuizing, voorheen gepland op 4 november, loopt daarmee minimaal een week vertraging op én er moet een nieuwe laminaatlegger ingehuurd worden. De voornaamste reden tot verhuizen was het verkleinen van de reistijd naar mijn nieuwe baan, dus ik zal een week extra 2 uur extra per dag heen en weer moeten reizen omdat er nog geen nieuwe vloer is voor het nieuwe huis.
– In onze oude woning wordt de internetverbinding en de electriciteit per 4 november afgesloten. We zullen moeten proberen dat uit te rekken, omdat de verhuizing niet door kan gaan. We lopen het risico om zonder stroom en internet te komen.
– Voor de verhuizing van 4 november is er al een bus gehuurd. Die moet worden geannuleerd en er moet een nieuwe bus worden gehuurd. Dat kan wellicht niet kostenloos.
– We hebben op de zaterdag 28 oktober 3 uur lang in een leeg huis niks kunnen doen. Met de reistijd van 2×1 uur hebben we vijf uur lang voor niks verspild aan het wachten op de bezorging.

Om te beginnen zou de vloer zo spoedig mogelijk geleverd moeten worden. Dat wil zeggen op zondag 29 oktober. Er moet contact met ons worden opgenomen wanneer precies, want we zijn aanwezig niet in het lege huis als we daar niks kunnen doen omdat er geen vloer ligt.
Er moet met spoed een nieuwe afspraak worden gemaakt met een laminaatlegger. Dat moet helaas een andere zijn dan onze voorkeur, want die kan pas op 11 november weer. De vloer moet 48 uur acclimatiseren, dus dat is op zijn vroegst dinsdag. Hoogstwaarschijnlijk zijn we daar extra geld aan kwijt omdat het op zo een korte termijn moet. Daar is [email protected] voor verantwoordelijk. Als [email protected] morgen de vloer brengt en we nog voor 4 november tegen hetzelfde tarief een laminaatlegger vinden, zouden de grootste problemen zijn opgelost. De verdere overlast (naast die we al hebben ondervonden) zou dan zijn beperkt.

Alleen als dit allemaal niet lukt betekent dit een week lang nog veel meer overlast en het opnieuw moeten regelen van een verhuizing. Dat houdt dus o.a. in de verhuizers vragen of ze de week erna kunnen, een bus annuleren en een nieuwe huren en stroom en internet proberen aan te houden in ons oude huis. Tenslotte zal het minimaal 10 uur aan extra reistijd kosten omdat ik vanaf mijn oude adres heen en weer moet reizen naar mijn werk.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar [email protected] over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door [email protected] in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat [email protected] een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

[email protected]

Heeft op 01 november 2017 om 13:37 geantwoord

Beste mevrouw Smit,

Hartelijk dank voor uw melding.

Onze excuses dat uw zending niet op de gewenste datum is bezorgd..

Als een levering niet door kan gaan is het normaliter wel de gang van zaken dat u hierover wordt geïnformeerd. Wij zullen dit doorgeven aan de vervoerder en aan onze klantenservice dat zij in het vervolg u en andere klanten op de hoogte brengen zoals behoort.

Voor enige compensaties moeten wij u verwijzen naar de leverancier, deze zal met u doornemen in welke vorm en mate u een tegemoetkoming kunt krijgen. De leverancier claimt dit vervolgens bij ons conform met de bij hen bekende procedures.

Volgens onze informatie is uw bestelling inmiddels geleverd.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Wij gaan ervan uit u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

[email protected] Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door