Klacht: Kwijtgeraakte Pakket naar china trackingsnummer 1ZP840TLD920027019

Murat Akkouh op 01 december 2021 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb op 30 augustus 2021 een pakket verstuurd naar china naar een van mijn leveranciers. In dit Pakket zaten 2 dozen met in Frankrijk geproduceerde producten. Het Pakket is kwijtgeraak in hun magazijn. Dat kan gebeuren. Men kon het pakket niet meer traceren. Hierna begon de ellende na wel aantal keren te hebben gebeld met UPS, eindelijk een claim in kunnen dienen met behulp van een medewerker van UPS. Alle gegevens verstrekt (foto’s verstuurd van de inhoud, kosten product etc..). De verzendkosten had ik binnen een paar dagen ontvangen. Na het termijn te hebben gewacht dat zo een claim behandeld moet worden, heb ik gebeld met UPS bleek dat er nooit een claim is ontvangen of geregistreerd. Weer een mail verstuurd via de ingebouwde mailservice van UPS, kreeg ik een antwoord van met een mail die helemaal niet voor mij bedoeld was. Het ging om kosten voor een pakket versturen naar manila. Heb dit netjes geantwoord dat het niet voor mij bedoeld was. kreeg weer geen antwoord. Ik heb hierna weer een email gestuurd via de mailservices van UPS, alles netjes ingevuld inclusief trackingsnummer. Kreeg ik een antwoord terug dat ik het trackingsnummer niet heb ingevuld. terwijl dit gewoon in het bericht staat die ik van hun heb ontvangen. Ik heb deze mail beantwoord. ook niks meer van gehoord. UPS wil hier gewoon niks meedoen. Je denkt eindelijk iemand gaat me helpen maar vervolgens wordt er niets mee gedaan. Ik begrijp dit gewoon niet

Kosten van de producten betalen

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

Bericht van UPS

2 maanden geleden - Beste Murat, Bedankt voor uw bericht. Ik heb de track en trace nagekeken en ik zie helaas nog geen claim terug. U kunt het beste hiervoor een claim formulier invullen door de onderstaande link te gebruiken. Lukt het niet om de claim in te dienen kunt u contact opnemen met het onderzoeks team op [email protected] Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben. Ons excuses voor het ongemak. Mocht u nog verdere vragen hebben, neem dan gerust opnieuw contact met ons op. https://www.ups.com/nl/nl/help-center/claims-support.page?locnl_NL Ik heb u voor de zekerheid ook het formulier gemaild. Met vriendelijke groet, UPS Customer Service Belgium The Netherlands

Reactie van de melder van de klacht Murat Akkouh

2 maanden geleden - Dit is belachelijk voor woorden, UPS loopt intern elke keer totaal langs elkaar heen. Jullie ontmoedigen en ontwijken dt klanten een claim indienen voor hun pakketten die zij met jullie hebben verstuurd. Ik heb ook via u website een claim geprobeerd in te dienen en dat lukt ook niet, dan bestaat de trackingsnummer niet meer, dan moet een klantennummer (die heb ik al)invullen maar wordt ook niet geaccepteerd. Ik heb uw collegas tot tweemaal toe foto's en een formulier opgestuurd met gegevens van het pakket met inhoud. Uw collega's hebben tot twee toegekend dat een een claim is ingediend en in behandeling is genomen. Wat is het nou ? wel in behandeling of niet ? zie onder tot tweemaal toe 18 november 2021 om 08.44 Beste Murat, Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp dat u graag een onderzoek wilt starten. Ik heb dit onderzoek onmiddellijk voor u gestart met de informatie die u zo vriendelijk met mij gedeeld heeft. U zal in de tracking kunnen zien dat er een onderzoek gestart is. Het onderzoeksteam zal contact met u opnemen zodra er een resultaat bekend is. Mocht er verder nog iets zijn waar ik u mee kan helpen, dan verneem ik dat graag. Ik sta tot uw beschikking. Vriendelijke groeten, Maikel UPS Customer Service Belgium The Netherlands Op 27 november 2021 om 14.49 Beste klant, Bedankt voor uw reactie. Onze klantenservice medewerkers hebben uw verzoek in behandeling genomen. Case C-0065714725 Datum aangemaakt: 9/27/2021.

Bericht van UPS

1 maand geleden - Beste Murat, Bedankt voor uw bericht. Het spijt me te horen dat dit nog niet voor u is opgelost. Ik heb dit meteen doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Zij zullen contact met u opnemen over de Claim. Gelieve hun antwoord af te wachten. Ons excuses voor het ervaren ongemak. Mocht u nog verdere vragen hebben, neem dan gerust opnieuw contact met ons op. Met vriendelijke groet, UPS Customer Service Belgium The Netherlands

Reactie van de melder van de klacht Murat Akkouh

1 maand geleden - Ik heb nu weer een mail van UPS gekregen dat ik een claim kan indienen. Dit is echt belachelijk voor woorden. Ik heb al diverse mails ontvangen met bevestigingen dat de claim is ontvangen en wordt onderzocht. Dit wordt de vierde keer, ben benieuwd. Ik heb netjes het nieuwe formulier helemaal ingevuld en weer foto's gestuurd van de producten in de doos ter herkenning. Dit is ook de laatste claim die ik ga indienen. Ik ga het nu maar uit handen geven aan een instantie.

UPS

Heeft op 06 december 2021 om 17:51 geantwoord

Beste Murat,

Ik zie dat er een claim is begonnen.

Mocht u alsnog contact met ons opnemen, dan help ik u graag verder.

Ik wens u nog een prettige dag toe.

Kind regards / Vriendelijke groeten,
UPS Customer Service