Klacht: Kwijtgeraakt concert ticket

op 05 november 2015 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een aantal weken geleden heb ik via een secundaire site een kaartje gekocht voor het concert van Tame Impala (29 januari te Amsterdam). Dit was allemaal goed gegaan en binnen 2 dagen kreeg ik bericht dat het ticket verzonden was via UPS (deze verzenddienst wordt op de site waar de verkoop plaats vond aangeraden, al is dit een pakketdienst). Dit was natuurlijk goed nieuws en ik wachtte geduldig de bezorgdatum af. Nu werd de bezorgdatum tot drie keer veranderd en uiteindelijk werd er geen update meer gegeven.
Na meerdere malen gebeld te hebben bleek het pakket kwijt te zijn en zou er een onderzoek ingesteld moeten worden. Dit kon echter alleen door de verzender gedaan worden en de contact gegevens van de verzender had ik niet, doordat het transparante verkoop was. Na contact op te nemen met het bedrijf dat als tussenpersoon fungeerde kon alsnog een onderzoek gestart worden.
Na een week bleek echter dat UPS het concertkaartje, wat niet te vervangen valt want het was een hardcopy, kwijt was. Na opnieuw te bellen en naar mijn mening absoluut niet serieus genomen te worden werd mij verteld dat, ook al heb ik de verzender de verzendkosten + prijs van het kaartje betaald, ik geen partij was omdat ik enkel de ontvanger was. Ik zou het dus zelf maar af moeten handelen met de verzender en UPS, ook al waren ZIJ het kwijt geraakt, trokken hun handen er vanaf en zouden het zelf oplossen met de ‘verzender’.
Na wéér zelf contact op te nemen met de tussenpersoon is een ‘refund’ vanuit het bedrijf inmiddels goed gekeurd, maar dit neemt niet weg dat ik nu niet naar een concert kan waar ik heel graag heen had gewild en zelf overal achteraan heb moeten gaan terwijl in mijn ogen de fout bij UPS ligt.
Ik ben dus erg teleurgesteld in het feit dat er niet serieus om wordt gegaan met de ontvanger door UPS, ongeacht dat UPS zelf een onvervangbaar product kwijt geraakt zijn.

Zelf zou ik natuurlijk het allerliefst gewoon naar het concert kunnen op 29 januari, maar gezien het feit dat het is uitverkocht is dit vrijwel onmogelijk. Een oprecht excuus van UPS zou naar mijn mening op z'n plaats zijn.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 25 april 2017 om 09:51 geantwoord

Geachte Klant,

Met vriendelijk groet,

UPS Social Media Team

Alle klachten die gemeld zijn door hannah hester