Klacht: Krassen op cover laptop na reparatie (die ook nog eens meer dan twee maanden duurde)

op 26 mei 2016 over BCC in de categorie Electronica Winkels - ketens

Deze klacht is gericht aan BCC klantenservice / Asus reparatie centrum

Ik heb mijn laptop op 20-03-2016 weggebracht naar BCC Breda ter reparatie van problemen met de continuïteit van WIFI, twee kapotte pixels in het midden van het scherm en een losse toets.

De reparatie van het scherm viel volgens het reparatie centrum niet onder fabrieks- of aanvullende garantie door “schade van buitenaf”. Zeer dubieus. Reparatiekosten : €379,- dit heb ik resoluut geweigerd.

De toets viel ook buiten de garantie, dit is begrijpelijk maar de reparatiekosten van 210 euro voor een nieuw toetsenbord zijn volledig buiten proportie. De toets werkte nog gewoon (het elektrische gedeelte onder het plastic opzetstuk) en met een nieuw scharnier zou het probleem goedkoop opgelost zijn.

( http://www.ebay.com/itm/Single-laptop-key-keys-for-ASUS-N56-N56DP-N56DY-N56V-N56VB-N56VJ-N76-N76V-N76VB-/161453584926?hash=item259762321e:g:xqoAAOSwEppUQE9k )

kijk voor de grap ook maar eens wat een nieuw toetsenbord zou kosten op ebay voor asus N56JN.

Een gedeeltelijke reparatie was “niet-wel-niet-rekening krijg je in het filiaal-niet-echt niet, hoe haal je het in je hoofd dat we dat gezegd hebben” mogelijk volgens de klantenservice van de BCC

Uiteindelijk heeft BCC Breda de buitensporige kosten voor de reparatie van de toets op zich genomen, bedankt daarvoor, en kon ik na meer dan twee maanden mijn laptop weer afhalen op 26-05-2016.

Bij afhalen werd direct duidelijk dat twee maanden in een reparatiecentrum slecht is voor een laptop, de cover zit nu vol met krassen.

Ik zal de klacht even samenvatten: De BCC klantenservice is niet behulpzaam, ronduit frustrerend. Het reparatiecentrum waar BCC Asus laptops naar toe stuurt levert meer problemen op dan ze oplost en gaat ook nog eens slecht met de toegezonden spullen om.

Ik ben tevreden als:

Ik een nieuwe cover krijg, een zonder krassen, zoals ik hem heb ingeleverd.

Excuses van het Asus reparatiecentrum dat meer dan twee maanden en €210,- heeft genomen voor de reparatie van één toets.

Er een verklaring wordt gegeven over hoe er twee dode puntjes in het scherm kunnen ontstaan door "Schade van buitenaf".
(Het eerste en tweede puntje zijn maanden uit elkaar ontstaan)

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar BCC over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door BCC in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat BCC een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BCC

Heeft op 02 juni 2016 om 13:52 geantwoord

Beste heer Rademakers,

Vervelend om te horen dat reparatie aan de Asus lange tijd in beslag genomen heeft.
Het apparaat is bij inname ingeschreven met zichtbare schade. Daardoor is helaas niet mogelijk om de cover te vervangen.
Door de reparateur is gebruikersschade geconstateerd, dit valt niet onder garantie.
Het filiaal is u uit coulance toch tegemoet gekomen in deze kosten.

Mieke
BCC

Heeft op 02 juni 2016 om 17:46 geantwoord

Geen excuses van asus, en gebruiksschade is wat anders dan een hoop krassen op de cover door onzorgvuldige opslag in het reparatie centrum

Alle klachten die gemeld zijn door Laumakrs