Klacht: Kosten ondanks dataroaming UIT

op 14 juni 2019 over KPN in de categorie Alles-in-1

Hallo KPN,

Mijn dataroaming staat doorlopend uit dus zou ik verzekerd moeten zijn van geen extra internetkosten buiten de EU.

Toch is er €41,47 in rekening gebracht voor 17MB.

Dit lijkt een bekend probleem:
tweakers.net reviews7042roaming-uit-en-toch-kosten-ongewenst-dataverkeer-in-het-buitenland.html

Echter, KPN zegt dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn internetverbruik in het buitenland. Dat is natuurlijk een makkelijke manier om een klant die bovendien al jaren met zijn hele gezin bij KPN zit (incl TV en internet), af te wimpelen.

Had ik dan mijn sim-kaart uit mijn telefoon moeten halen voordat ik écht veilig ben?

Wat KPN wel voor mij kon doen was de ”beveiliging” aan zetten zodat dit niet nog een keer gebeurt. Daar heb ik niets aan en waarom staat dit niet op voorhand aan? Ik zet de beveiliging ook niet aan als ik de auto in stap. Dat is triviaal.

Hoe dan ook, mijn roaming staat uit en toch krijg ik een gepeperde rekening zonder dat KPN enige verantwoording neemt. Daarnaast is het bij KPN ook niet mogelijk om dataroaming aan de KPN kant (in mijnKPN) uit te zetten -zoals bij andere providers wel kan en sluipt er dus toch 17MB door.

Ik verwacht dat KPN deze kosten niet factureert. Aan mijn zijde heb ik alles kunnen doen om dit te voorkomen: data roaming uitzetten. KPN zou klanten standaard moeten beschermen voor dit soort hoge kosten en niet pas na €62, 25MB of achteraf.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door david90r