Klacht: KPN wijzigt lukraak abonnementen

op 10 juli 2012 over KPN Vaste Telefonie in de categorie Vaste Telefonie

Eind mei heb ik Interactieve TV aangevraagd bij KPN, als uitbreiding op mijn bestaande Internetplusbellen abonnement. Dat is allemaal prima geregeld, alleen de korting (jaar lang gratis I-TV vanwege wegvallen zendmast Smilde) ging niet goed. In diverse pogingen om dat te herstellen heeft KPN ongevraagd mijn abonnement aangepast en vaste telefonie er uitgehaald per 19-6-2012. Vanaf het moment dat ik hierover een mail kreeg (11-6-2012) heb ik hier al diverse malen met KPN over gebeld, allemaal naar een betaald servicenummer. Steeds werd toegezegd dat het geregeld zou worden, maar er gebeurde niks en dus heb ik sinds 19-6-2012 geen telefoon meer. Hierover heb ik op 20-6-2012 wéér gebeld en het zou wéér geregeld worden. Maar het moest via de gebruikelijke aanvraagprocudures en dus zou het pas op 9-7-2012 geregeld kunnen worden. Bij brief van 27-6-2012 werd de abonnementswijziging terug naar Alles-in-één-Instap bevestigd, mét nummerbehoud. Bij brief van 28-6-2012 kreeg ik ongevraagd een nieuw telefoonnummer toegekend. Sinds gisteravond 9-7-2012 blijk ik weer te kunnen bellen. Maar wie mij op mijn oude nummer belt, kan mij desondanks niet bereiken. Want….. mijn oude nummer is geblokkeerd en ik ben alleen op het nieuwe nummer te bereiken. Na 15 jaar mijn oude nummer te hebben gehad, wil ik natuurlijk niet vanwege een fout van KPN aan een nieuw nummer vastzitten. Dus wéér gebeld. Het oude nummer kan nog niet worden vrijgegeven, daar moet ik halverwege volgende week zelf weer opnieuw over bellen. En dan duurt het nóg een week voordat het oude nummer weer werkt. Elke keer moet ik zelf alle acties ondernemen, terwijl ik nu toch vaak genoeg met KPN heb gebeld en ze het probleem daar echt wel kennen. Als hun fout direct was hersteld had het helemaal niet zo omslachtig gehoeven, had ik niet steeds zelf overal achteraan hoeven bellen, geen onnodige kosten hoeven maken, hadden anderen (die mij alleen maar mobiel konden bereiken) ook geen onnodige kosten hoeven maken en was de poppenkast rondom dat nieuwe telefoonnummer helemaal niet nodig geweest. Het nieuwe nummer is overigens pas recent vrijgekomen, ik werd vanochtend op dat nummer gebeld door een school hier uit de regio, die op zoek was naar een student van hun, uit een nabijgelegen dorp…..

Per omgaande door KPN zelf regelen van:
- het juiste abonnement
- mijn oude telefoonnummer
- compensatie van alle gemaakte onkosten
- excuses voor de gemaakte fout en alle ellende die daaruit is voortgevloeid (en nog gaat voortvloeien)
Zodat ik er niet continu zélf achteraan hoef te zitten.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door KPN Vaste Telefonie in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat KPN Vaste Telefonie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

KPN Vaste Telefonie

Heeft op 12 augustus 2012 om 11:36 geantwoord

Beste Betty Sikkema,

Dank voor uw bericht. Indien uw vraag/klacht nog niet beantwoord is, wil ik u graag verzoeken op één van de onderstaande manieren met ons contact op te nemen.
Wij helpen u graag via:

- http://forum.kpn.com
- http://www.twitter.com/kpnwebcare
- http://www.facebook.com/kpn
- Via onze gratis telefonische klantenservice: http://www.kpn.com/altijdbereikbaar.htm

Afra
KPN Webcare Specialist

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van KPN Vaste Telefonie beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Betty Sikkema