Klacht: Problemen met aansluiting glasvezel: wacht al een half jaar zonder resultaat

TitiaV op 11 juli 2023 over KPN NetwerkNL in de categorie Internetbedrijven

Begin 2022: aankondiging van de glasvezelaanleg. Meteen interesse kenbaar gemaakt. Na de zomer een kaart in de bus: binnenkort starten de werkzaamheden.
Najaar 2022 start werkzaamheden. We kregen een brief: doet u mee? (Ja), dus meteen aangemeld (02/12, bij KPN). Planning voor werkzaamheden aan huis was toen nog niet bekend. Wel kwamen in dec ’22 en jan ’23 controleurs om te zien waar de kabels het huis in komt en waar de meterkast zit.
02/ 2023: uitnodiging in de bus om een afspraak te maken. Meteen gedaan bevestigd. De monteur kwam alleen niet opdagen maar gooide wel een briefje in de bus: bel maar voor een nieuwe afspraak. Helaas was dit toen niet mogelijk, ik moest wachten op een nieuwe uitnodiging.
04/2023: uitnodiging in de bus om een afspraak te maken. Deze op 24/04 via KPN gemaakt bevestigd voor een monteur op 09/05.
05/2023: Op de bewuste 09/05 mail van KPN: u kunt een afspraak maken. Hier gaat iets mis! Ik had voor die dag een afspraak! Direct gebeld naar Gelder om opheldering. De telefoniste zei: er is helemaal geen afspraak. U kunt er één maken.
Meteen nieuwe afspraak voor 30/05, en gevraagd om een bevestiging per mail. Eén uur later werd deze alweer per mail geannuleerd door Gelder. Gelder belde even later terug: Sorry, afspraak maken kon toch niet.
Begin 06/2023: gebeld naar KPN: wat is nu de status? Antw: er staan geen werkzaamheden gepland want we zijn al klaar in uw wijk. Alleen voor nieuwe klanten die nog geen aansluitpunt in huis hebben, levert KPN een aannemer voor een aansluiting.
Heb mijn onbegrip over het proces tot dan toe kenbaar gemaakt. Nee meneer dat maakt niets uit. Zo werken wij altijd. Poging om via de KPN website een abo. af te sluiten mislukte want er was al een pakket van xs4all op het adres werd geleverd.
Half 06/2023: geprobeerd via Xs4All een aanpassing te doen op het lopende abonnement. Klantenservice zei: we gaan het regelen! Eerste mogelijkheid aansluiting: 11/07. XS4All stuurde dezelfde dag een bevestiging per mail en 2 dg later een mail over extra onderzoek. Hierin bleek ook dat de opleverdatum op 26/09was gezet.
Begin 07/2023: navraag bij XS4all over nieuwe datum: hoe zit dit? XS4All verwijst naar KPN; KPN weet van niks, er zal wel een brief komen. Er kwam geen brief en geen nieuwe datum.
05/07: Van Gelder Telecom belt: op 11/07 tussen 8-10u komt er een monteur. Dit zou dan de 4e poging worden. Er is niemand gekomen. Meerdere keren gebeld naar Gelder voor een update. Niks meer gehoord. Schandalig!!!

Ik wil graag dat XS4All en KPN en Van Gelder samen tot een oplossing komen voor ons adres en garanderen dat wij een werkende aansluiting krijgen, op een vastgestelde datum, bevestigd, waarbij ze hun afspraak nu eindelijk eens nakomen en komen opdagen op het afgesproken tijdstip. We hebben hier nu al 4x een dag voor vrij genomen. We worden al een half jaar van het kastje naar de muur gestuurd. Het moet een keer klaar zijn.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar KPN NetwerkNL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door KPN NetwerkNL in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door TitiaV