Klacht: Onduidelijkheid over kwaliteit werkzaamheden glasvezelaansluitingswerkzaamheden.

op 26 januari 2020 over KPN NetwerkNL in de categorie Internetproviders

In december ontving ik een brief van KPN Netwerk met het verzoek om toestemming te geven voor de aanleg van glasvezel. Omdat ik bij het moederbedrijf KPN zeer slechte ervaringen heb met de service, triggert dit een reactie om op mijn hoede te zijn.
Ik heb meerdere pogingen gedaan om mijn zorgen beantwoord te zien:
– Meedere malen langs de informatiestand in de buurt gelopen.
– De informatie avond in de regio op 7 januari bezocht.
– Op 12 januari een reactie via de site gestuurd. Hierop wel een reactie gekregen dat de aanleg kostenloos en vrijblijvend is, maar dit mist mijn zorgen.
– Op 14 januari in reactie op bovenstaande een aantal van mijn zorgen (o.a. hak- en breekwerk, eventuele schade, eventuele storingen aan de bestaande verbinding als gevolg van aanleg, eventueel niet goed zijn van de aansluiting, eventuele oplossing meningsverschillen) nader gespecificeerd. Hierop in het geheel geen antwoord ontvangen.
Intussen is het ruim een maand na de eerste brief en nog steeds is er geen duidelijkheid over de kwaliteitsgaranties.
De zaak wordt nog gecompliceerd doordat ik mensen boven mij heb wonen, dus er is ook nog toestemming (met deels dezelfde zorgen) nodig voor doorvoer van hun aansluitingen door mijn woning.

Wanneer KPN Netwerk volledig en schriftelijk geruststellende garanties geeft met betrekking tot alle eventualiteiten met betrekking tot de kwaliteit van de werkzaamheden die ik aan hun heb genoemd, plus alle eventualiteiten die ik eventueel over het hoofd gezien heb.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar KPN NetwerkNL over deze klacht.

Bericht van KPN NetwerkNL

3 weken geleden - Geachte heermevrouw Couwenberg,Onze excuses dat u nog geen reactie heeft gekregen op uw vragen. Ik kan u aangeven dat, zodra er een schade is veroorzaakt, dat wij deze uiteraard voor u gaan oplossen. Bij hak- en breekwerk wordt u uiteraard van te voren ingelicht, echter is de kans dat dit moet gebeuren bijzonder klein. Bij storingen aan de huidige bekabeling wordt altijd een melding gedaan bij de beheerder van het netwerk. Echter, dient de beheerder van het netwerk de storing zelf op te lossen. Als de aansluiting niet goed blijkt te zijn, gaan wij uiteraard ervoor zorgen dat wij de aansluiting gaan repareren. Bij eventuele meningsverschillen kan ik geen toezegging doen dat er een onafhankelijke partij wordt ingeschakeld. De kans dat zo'n partij wordt ingeschakeld, is bijzonder klein.Er dient ook nog een schouw uitgevoerd te worden bij uw woning, dan wordt ook de situatie met uw bovenburen bekeken.Ik hoop u zodoende geïnformeerd te hebben.Met vriendelijke groet, Jeroen Klachtenteam KPNNetwerkNL

Alle klachten die gemeld zijn door Jcwnb