Mijn Klacht:
Eind 2023 begon de werkzaamheden in onze straat voor aanleg glasvezel.
Ik heb daar ook interesse in, dus heb mij op 06-01-2024 ingeschreven voor de netwerk update. Het ging voorspoedig en op 9 februari kreeg ik van Zuse-tech een mail. Binnenkort is het zover! Onze glasvezel monteur komt bij je langs om het glasvezel aansluitpunt van KPN in je woning te monteren.
Ik kon online een afspraak met ze maken. Ook bij de KPN netwerk update stond, je staat op de planning om aangesloten te worden. Joepie dacht ik nog.
Maar toen de monteur kwam van Zuse-tech, kon hij de boel niet aansluiten, omdat de kabel nog bij de erfgrens lag.Niemand wist ook waar ik dat moest melden. En ik op dat moment in het buitenland zat en het aangegeven nummer daar vandaan niet kon bellen.
Uiteindelijk maar een klachtenformulier online ingevuld. Een week later 11 maart werd ik daarover teruggebeld. Die dame melde gelijk, je hebt geen toestemming verleend en daarom ligt hij nog bij de erfgrens. Ik maakte haar duidelijk dat ik wel degelijk toestemming heb verleend en daarom ook een mail heb ontvangen van Zuse-tech om mijn adres aan te sluiten.
En dat ze mij dagelijks bellen of ze langs kunnen komen. O ja zei ze bellen ze nog steeds. Ja zeg ik omdat ze toestemming hebben gehad om mij aan te sluiten.Toen zei die dame aan de lijn, ik kan je niet meer horen door de telefoon. Terwijl het bereik bij mij uitstekend was en ik haar luid en duidelijk hoorde. Op een gegeven moment is het contact verbroken. Erg vreemd.
Heb ze zelf eind van de middag weer terug gebeld.
Kreeg een andere dame aan de lijn, die wilde mij niet helpen omdat het 16.45 was en ze om 17 uur sluiten. Ik meldde dat ik niet zoveel tijd nodig had. Maar ze wilde toch niet helpen omdat het ook haar regio niet was. Ik zou de volgende ochtend teruggebeld worden. Wel heb ik die ochtend voor de tweede keer toestemming verleend online, ik dacht misschien schiet het zo wel op.
Niet terug gebeld dus, zelf maar weer donderdag 14 maart gebeld, kreeg gelukkig een dame aan de lijn die wat toegankelijker was. Na het hele verhaal vertelt te hebben, melde ze dat ze mijn aansluiting afgesloten hadden, ze gingen mij niet meer aansluiten en ik moest maar een glasvezel abonnement nemen. Hoezo afgesloten, zonder mij daar in te kennen, niet te geloven. En ze hadden mij daar een mail over gestuurd. Ze zag ook niet in het systeem dat ik maandag gebeld had en dat ze mij dinsdagochtend terug zouden bellen. Maar ze zag wel dat mijn postcode was ingevoerd. Niet te geloven allemaal.
Wil dan ook graag dat dit opgelost wordt.
Gewenste Oplossing:
Dat KPN-netwerk de kabel aanlegt tot de voordeur.
Dat de monteur langskomt om hem binnen aan te leggen in de meterkast.
Dit allemaal zoals de planning heeft aangegeven.
Service verlenen zoals het hoort.
Fouten maken is menselijk, maar los het op.
Zodat ik net als de rest van de straat aangesloten ben tot in de meterkast.
